Lambertseter IF - 75 år

Postet av Lambertseter IF den 6. Feb 2020

I år fyller Lambertseter Idrettsforening 75 år! Det vil bli markert gjennom året med forskjellige arrangementer, det første i april. Følg med her for informasjon om det.

Lambertseter Idrettsforening ("LIF") ble stiftet av motstandsfolk 10. april 1945 som Høgda Idrettsforening. I 1952 ble det vedtatt å endre navn til Lambertseter Idrettsforening for å knytte seg til drabantbyen og idrettsanlegget som ble laget for drabantbyens første innbyggere. I tiårene som har gått siden da, har LIF vært en viktig del av hverdagen og historien til drabantbyen Lambertseter.

Idrettsanleggene på Lambertseter-feltet, som LIF forvalter på oppdrag fra og i samarbeid med Oslo kommune, er av stor betydning for fritidstilbudet til befolkningen i området, også de som ikke er medlem i klubben. Virksomheten i LIF drives i all hovedsak på dugnadsbasis, av foreldre.

LIF har i dag ca. 900 medlemmer, fordelt på gruppene fotball, friidrett, allidrett, innebandy, håndball og badminton. Fotball og friidrett har dominert blant klubbens idretter de senere år, og vi har også en relativt stor gruppe for allidrett. Tidligere har det vært en rekke andre idretter i klubben, som skøyter, bandy, langrenn og skihopp.

I forbindelse med at vi fikk ny flerbrukshall på Lambertseter i 2018, ble det etablert tre nye grupper i klubben: Håndball, innebandy og badminton, som alle har kommet godt i gang.