Tone ville bidra for nabolaget

Postet av Torbjørn Andersen den 30. Jul 2024

Tone Berg hadde ingen tilknytning til Lambertseter IF. Det var før hun så at klubben trengte ekstra mannskap til Norway Cup. Nå er hun viktig i avviklingen av fotballturneringen på Lambertseter.

- Det var på Facebook jeg så at klubben trengte folk som ikke nødvendigvis var tilknyttet idrettsmiljøet og har tid. Det har jeg, så her er jeg. I tillegg så bor jeg i nabolaget og er opptatt av alt som gjør nabolaget bedre, sier Tone Berg.

Hun stortrives som frivillig under Norway Cup selv om det til tider har vært hektisk. Tone Berg er en potet i Sekretariatet. Det betyr mange varierte oppgave.

- Det er masse folk og veldig mange blide hyggelige vennlige folk. Sola skinner og det er mange hyggelige folk å jobbe med, sier Berg og fortsetter:

- Bakgrunnen for å være her er at jeg er født og oppvokst på Lambertseter. Jeg jobber som lærer og er engasjert i alt som har med barn og oppvekst å gjøre, sier Tone Berg.

Hun får mye ros av Hege Røsholm, som er primus motor for fotballdelen av turneringen.

- For oss har det vært helt uvurderlig at Tone har kommet. Hun har bidratt til at vi har god oversikt og kontroll, sier Hege Røsholm.

Vil du også bidra? Les mer her (LIFs nettside)