G2010-laget ble historiske

Postet av Torbjørn Andersen den 30. Des 2023

Før jul spilte G2010 den første kampen på Lambertseters nye kunstgressbane. Laget hadde også en sosial samling i romjulen.

15. desember overtok Lambertseter den nye kunstgressbanen. To dager senere ble den første kampen spilt. Det var G2010-laget som ble historiske som det første laget i aksjon på banen.

De møtte Bøler. Lagene hadde to seire og to tap mot hverandre tidligere i sesongen. Kampen ble spilt som en 11-er kamp over 2 x 35 minutter.

- Det var en jevnspilt kamp, men vi vant 4-1 til slutt. Banen var ganske glatt så det ble en del knall og fall, men begge lag tok hensyn til dette, sier trener Steinar Kronstad.

2024-sesongen er for øvrig den første sesongen der 2010-laget skal spille 11-er fotball, så det blir trolig en del treningskamper i 11-er fotball før seriestarten.

Laget hadde også en sosial samling i romjulen den 29. desember i Lambertseter flerbrukshall.

- Vi spilte både fotball, basketball og innebandy. I tillegg hadde vi bryting, sier Rosie Kronstad.

Laget har plass til flere spillere om det er noen som har lyst til å prøve seg. Lagets neste kamp er i futsal søndag 7, januar.

Alle bildene i artikkelen. Foto: Privat/Rosie Kronstad