To seire unna seriegull

Postet av Torbjørn Andersen den 18. Sep 2024

Lambertseter IF Fotballs juniorlag er nå bare to seire unna seriegull. Det er imponerende av det nystartede laget.

Hovedbildet i artikkelen. Arkivfoto: Torbjørn Andersen

LIF-juniorene har hatt en imponerende sesong så langt i 4. divisjon. Laget med en stamme som består av G16-lagets sølvlag i Norway Cup 2023 har virkelig spilt god fotball.

De topper tabellen med 30 poeng etter 13 kamper. På andreplass ligger Holmen 3 (24 poeng etter 13 kamper.) Stabæk er nummer tre med 23 poeng på 12 spilte kamper.

- Går for serieseier
- Jeg ante ikke hvordan det kom til å gå i sesongen da vi startet med tap og uavgjort i de to første kampene. Så har det blitt seier på seier. Nå går vi for serieseier, sier trener Mads Tvinnereim Horn.

Laget møter Øvrevoll Hosle 2 og Sagene 3 i sine neste kamper.

- Vinner vi de kampene så har vi vunnet serien, sier Horn.

Thomas Holsæther scoret lagets alle tre mål i seieren mot Ready 3 den 16. september. Målene kom etter 25, 32 og 44 spilte minutter. En Ready-scoring innimellom hindret definisjonen ekte hattrick.

- Tre mål av Thomas i samme omgang er veldig bra, og dessverre at slipper vi inn et kjedelig mål, sier Horn.

Disse gutta spiller festfotball. Arkivfoto: Torbjørn Andersen

Frir til gamle LIF-gutter
Han mener guttas moral har blitt bedre og bedre utover i sesongen.

- Vi har veldig god moral og viste det da vi fikk et mål imot. Det er skikkelig gøy å se gutta spille fotball, sier Horn.

Treneren frir til flere gamle LIF-gutter før neste sesong.

- Vi har plass til flere som ønsker å spille for oss. Er det noen gamle Lambertseter-gutter i andre klubber som gjerne vil spille for et vinnerlag, så er de velkommen både i høst og neste sesong, sier Mads Tvinnereim Horn.

Lagets neste kamper:
23. september klokka 20.15: Øvrevoll Hosle 2 – Lambertseter på Jarmyra kunstgress
21. oktober klokka 2015: Lambertseter – Sagene 3 på Lambertseter stadion
28. oktober klokka 20.15: Stabæk – Lambertseter på Nadderud kunstgress