LIF-gutta endte seierstørken

Postet av Torbjørn Andersen den 17. Sep 2024

Endelig vant Lambertseter A-lag i 4. divisjon en kamp igjen. Asker 2 ble slått 3-0 på hjemmebane.

Nicolai, Stian og Matias jubler for seier. Foto: Torbjørn Andersen

LIFs A-lag lå før kampen mot Asker 2 på direkte nedrykksplass i 4. divisjon. Etter 3-0 seier er de nå på sikker plass poenget foran Stovner SK. LIF-gutta har en kamp mindre spilt enn Stovner SK.

LIF-gutta har hengekampen mot Lommedalen til gode. Den kampen ble avbrutt og utsatt på grunn av overvann på stadion på Lambertseter. Kampen mot Lommedalen er satt opp igjen 1. oktober.

Det spøker likevel fortsatt for spill i 4. divisjon også neste sesong, men seieren var veldig viktig i forhold til å få entusiasmen og vinnerviljen inn i gruppa igjen.

Matias brasset LIF-gutta i ledelsen
Matias Sjursæther sendte LIF-gutta fortjent i ledelsen på hjemmebane etter 37 minutters spill.

- Det er det nærmeste jeg kan komme et brassespark på en fotballbane. Jeg vet ikke hvordan det så ut på tribunen, men den brassen var jeg fornøyd, sier Sjursæther.

Det er en stund siden LIF-gutta har vunnet en kamp i 4. divisjon.

- Dette var første kamp vi holder nullen denne sesongen og første kamp vi vinner siden runde fem. Vi møtte et godt lag og spiller en god kamp selv, sier Sjursæther.

SE JUBELSCENENE: Vi fikk være med i garderoben (LIF på Instagram)

Stian, Matias og Magnus scoret målene mot Asker 2. Foto: Torbjørn Andersen

Magnus scoret på heading!
Magnus Nyborg scoret LIFs andre mål på en heading like før pause.

- Jeg scorer ikke så ofte med hodet, så det var godt å se ballen gå i nettet. Kampen var jevn ganske lenge, men vi måtte vinne og gjorde det, sier Magnus Nyborg.

Han oppsummerer kampen slik.

- Bra innsats og bra trøkk. Det var en fortjent seier og på tide at vi vant igjen. Jeg håper vi kan få tro på oss selv igjen, fordi vi har manglet litt guts og engasjement, sier spissen.

SE JUBELSCENENE: Vi fikk være med i garderoben (LIF på Facebook)

Stian kriget inn 3-0
Stian Nyborg kriget inn det tredje målet.

-Det var ren vilje. Magnus spiller endelig en pasning og det var et smart valg. Det var en fortjent seier, sier Stian Nyborg, som spilte en god kamp på midtbanen og holdt hodet kaldt til tross for at det kokte en del underveis i kampen.

- I dag spiller vi ball når vi skal det og slår langt når vi må, sier Nyborg.

Et lite skår i LIF-gleden er at Ahmad Kasem måtte på legevakten etter kampen. Han fikk et meget ublidt møte med Asker-keeperen som kneet ham i bakhodet.

LIF-lagets neste kamper
24. september klokka 20.35: Lokomotiv Oslo 2 - Lambertseter på NIH kunstgress