SK Østensjø-damene åpnet med uavgjort

Postet av Torbjørn Andersen den 19. Apr 2024

SK Østensjø er samarbeidsnavnet Lambertseter IF, RASK og M/S skal bruke på jente- og damesatsningen denne sesongen. Damelaget i samarbeidet sesongåpnet med uavgjort.

Lambertseter IF (LIF), Rustad Abildsø Sportsklubb (RASK) og Manglerud/Star (M/S) innledet før denne sesongen et omfattende samarbeid på jente- og damesiden. Det skal samarbeides rundt flere lag fra J13 og opp til seniorfotballen.

Disse lagene inngår i samarbeidet
Navnet er nå bestemt for samarbeidet. Det blir SK Østensjø. Det stilles med følgende lag denne sesongen.

* J13 - Separate lag, men fellestreninger og samarbeidslag i cuper.

* J14 - Samarbeidslag i 2. divisjon, 3. divisjon og Obos Cup

* J15 - Samarbeidslag i 2. divisjon, 3. divisjon og Obos Cup

* J17 - Samarbeidslag i Adidas Cup og Obos Cup

* J19 - Samarbeidslag i 2. divisjon og Obos Cup

* Damer senior samarbeidslag i 5. divisjon

* Damer 7’er samarbeidslag.

I Norges Fotballforbund (NFF) sin kampbase heter lagene ulike kombinasjoner med Lambertseter IF, RASK og M/S.

Serieåpnet mot Grüner
Damelaget i 5. divisjon i samarbeidet SK Østensjø sesongåpnet mot Grüner på Lambertseter stadion 18. april. Det ble en jevn, tett kamp og fysisk kamp som til slutt endte 3-3.

SK Østensjø tok ledelsen 1-0 i kampen ved Thea Sandholtbråten etter 20 minutters spill. 10 minutter senere utliknet Emilie Bergersen til 1-1.

Damelaget i samarbeidet åpnet med uavgjort mot Grüner. Foto: Østensjø SK/Jardar Skarprud

Målsetting om topp tre-plassering
Olivia Kristin Fostås Klaffmo sendte hjemmelaget foran med 2-1 på et kontant satt straffespark syv minutter før pause. Andrea Nielsen utliknet til 1-1 i det 50. spilleminutt.

Sunniva Myhrvold sendte SK Østensjø i ledelsen for tredje gang i kampen med sin scoring etter 63 minutter. Det holdt nesten kampen ut, men mot slutten av kampen scoret Andrea Nielsen sitt andre mål for kvelden.

Damelagets målsetting denne sesongen er å komme blant de tre beste lagene i 5. dvisjon, slik at de minst er sikret minst spill i 5. divisjon også neste sesong.

Bildene i artikkelen: SK Østensjø/Jardar Skarprud

SE STRAFFESCORINGEN: Lambertseter IF (Instagram)