The Voice Rebecca og innebandy-Ronny

Postet av Torbjørn Andersen den 22. Feb 2024

Du så dem kanskje på The Voice? Rebecca Bangfield som sang har en fortid som fotballspiller i LIF. Ronny André Lund som var med som støtte er innebandykeeper for LIFs A-lag.

Vi møtte duoen på Lambertseter senter. Det ble en hyggelig prat om musikk og Lambertseter IF.

Gikk videre i «The Voice»
Til deg som ikke så TV-opptredenen så må vi ta litt om det først.  Rebecca Bangfield sang fredag 16. februar på blind audition i TV 2-programmet «The Voice». Under blind audition ser ikke mentorene deltakere, og de snur seg bare på grunn av det de hører.

Rebecca gjorde en så bra opptreden at tre av mentorene (Ina Wroldsen, Jarle Bernhoft og Espen Lind) snudde seg.  Det betød at Rebecca kunne velge hvem hun ville samarbeide med. Hun valgte Espen Lind som sin mentor.

- Jeg har ikke lov til å si noe om hvordan det går med meg videre. Det er noe av konseptet til programmet på TV 2, sier Rebecca.

Uansett er hun med videre i «The Voice». Det som skjer videre i TV-sendingene er noe som kalles duell- og knockout-runder. Går Rebecca videre også fra disse rundene, så åpnes det også for stemmer fra TV-seerne under live-sendinger. Finalen av det populære TV-programmet er i mai.

Positive reaksjoner
Rebecca og Ronny forteller at de har fått veldig mange positive reaksjoner etter opptredenen.

- Flere personer som jeg ikke kjenner kom bort til meg da jeg trente på SATS og gratulerte med innsatsen. Det er tydelig at dette engasjerer, sier Ronny.

- Tilbakemeldingene og responsen jeg har fått så langt har vært overveldende. Jeg fikk forresten høre at første sending av TV-programmet hadde cirka 800 000 seere. Jeg visste ikke at det var så stor interesse, sier Rebecca.

Det er ikke første gang Rebecca deltar i en sangkonkurranse på TV 2.

- Jeg deltok under Idol i 2018 og da kom jeg topp50, sier Rebecca.

Hun gleder seg til fortsettelsen i «The Voice».

- Målet er å slippe seg løs og tørre vise seg frem, sier Rebecca, som også har sunget med KORK og gjort andre musikalske opptredener.

Rebecca er deltaker i The Voice på TV 2. Foto: TV 2

Har gitt ut tre låter
Hun har allerede gitt ut tre låter som artist. Disse finnes alle tre på Spotify.

- Jeg håper folk liker musikken, og den ene låten er også listet på P3s Urørt. Det kommer flere låter etter hvert, sier Rebecca.

Ronny støtter opp om datterens sangkarriere.

- Jeg måtte pushe henne litt for å delta i «The Voice», men det var stort sett hennes egen avgjørelse, sier Ronny.

Han forteller om en ukjent fortid som en del av «Sølvguttene» og Ten Sing-miljøet i Oslo, men det er idretten som betyr mest for ham.

- Jeg er fra Vålerenga, men flyttet til Lambertseter i 1992. Jeg har egentlig alltid vært en del av LIF-miljøet, sier Ronny.

Rebecca satser på å komme langt i The Voice på TV 2. Foto: TV 2

Gjorde innebandycomeback i voksen alder
Ronny, som er innebandykeeper for Lambertseter IFs A-lag, tok til tårene etter at Rebecca gikk av scenen under Blind Audition.

- Jeg var veldig glad på hennes vegne, sier Ronny.

- Det er ikke jeg som grått på TV, tilføyer Rebecca og ler.

Han hadde egentlig lagt idretten på hylla da Tomas Larsen i LIFs innebandygruppe tok kontakt og hørte om han ville spille for Lambertseter IFs innebandylag. Nå står han i mål for klubbens 4. divisjonslag og spiller ute på klubbens 5. divisjonslag.

- Jeg blir 54 år snart, men synes dette fortsatt er moro, sier Ronny, som forteller at målet er opprykk til 3. divisjon.

- Det er viktig at vi får førstelaget så høyt opp i divisjonene som mulig slik at Lambertseter blir en attraktiv klubb også for andre spillere i Oslo, sier Ronny.

Deres neste kamp er mot Ski søndag 25. februar klokka 18.00 i Lambertseter Flerbrukshall.

- Det er bare å møte opp. Vi spiller underholdende innebandy og scorer mange mål, sier Ronny.

Ronny og Rebecca er begge veldig glade i Lambertseter IF. Foto: Torbjørn Andersen

Har spilt fotball i LIF
Ronny har også trent Rebecca i fotball i Lambertseter IF.

- Hun var cirka seks år da hun begynte med fotballen. Jeg trente henne. I tillegg har jeg også trent et håndball-lag i klubben, sier Ronny.

Rebecca på sin side skryter veldig av Hege Røsholm, som hun hadde som trener da hun ble litt større.

-Hege er en fantastisk trener. Hun er helt suveren, sier Rebecca.

Hun begynte på ballett som 10-åring og startet satsing på ballett som 12-åring.

-,Jeg satset på ballett og trente seks dager i uka, men jeg husker at jeg likevel fikk delta i Norway Cup med laget den ene sommeren. Jeg scoret også noen mål, sier Rebecca Bangfield.

NB!
Her kan du se Rebecca synge (LIF på Instagram)

Her kan du også se Rebecca synge (LIF på Facebook)

Hovedbildet i artikkelen. Foto: Torbjørn Andersen