- Herlig følelse å toppe tabellen

Postet av Torbjørn Andersen den 21. Okt 2024

Disse gutta fra Lambertseter IF innebandy har startet sesongen veldig bra og topper 4. divisjon. Stammen i laget er fra Nedre Furuset Innebandyklubb.

Hovedbildet: Lambertseter IF Innebandy 2. Foto: Lambertseter IF innebandy

Lambertseter IF Innebandy har etter innfusjoneringen av Nedre Furuset Innebandyklubb i Lambertseter IF lag i 3., 4. og 5. divisjon denne sesongen.

Startet som kameratgjeng
Lambertseter IF innebandy 2 i 4. divisjon har åpnet sesongen med to seire og tabelltopp. Det ble 4-3 mot Monolitten Idrettslag og 10-5 mot Refstad Innebandyklubb.

- Det er en herlig følelse og være på toppen av tabellen og jeg håper det varer, sier Morten Karlsen, som er kaptein og lagleder for 4. divisjonslaget.

Han forteller at stammen i laget består av spillere fra Nedre Furuset Innenbandy.

- Vi startet som en kameratgjeng i 1997 og stammen er fra oss. Vi er heldige som kom inn som en del av Lambertseter IF like før seriestarten og det er veldig fint. Det er bare bra mennesker i Lambertseter IF, sier Karlsen.

Roser Tomas I. Larsen
Han forteller at suksessen så langt skyldes at laget nå har flere spillere de kan benytte.

- Vi har tilgang til flere mennesker, kan stille med fullt lag og dermed holde hele kampen ut, sier Karlsen, som sier følgende på spørsmål om målsettingen.

- Vi skal ha det morsomt og gøy, men en topp tre-plassering bør være målsettingen, sier Karlsen, som uoppfordret skryter av Tomas I. Larsen i LIF innebandy.

- Jeg er veldig takknemlig for hele inntoget i Lambertseter IF og spesielt Tomas er en utrolig fin løsningsorientert type, som var med på å gjøre dette mulig. Han har stilt med drakter på kort tid og vi føler oss utrolig godt mottatt. Tomas er en person jeg er blitt veldig glad i, sier Morten Karlsen.

4. divisjonslagets neste kamp er lørdag 2. november klokka 13.15 på bortebane mot Nes Innebandyklubb.

Lambertseter IF innebandy 1. Foto: Lambertseter IF innebandy

To tap for Lambertseter IF 1
Lambertseter 1 i 3. divisjon har dessverre fått to tap så langt i sesongstarten. Det ble 6-9 mot Høybråten og Stovner og 2-5 mot Sveiva.

- Siden vi slapp inn ni mål forrige kamp, var målet i denne kampen å være bedre defensivt. Det var det vi snakket om før kampen. Taktikken om ikke å slippe mye mål fungerte, og vi slipper inn bare fem mål, sier Morten Lund og fortsetter:

- Dessverre gjør vi alt for lite fremover. Vi hadde ikke marginene på vår side, og det var flere 100 prosent sjanser som keeperen reddet. Det får bli fokus til neste kamp at vi får full klaff både offensivt og defensivt, sier spillende trener Morten Lund.

Lagets neste kamp er mot Drammen IBF søndag 27. oktober klokka 15.00 i Lambertseter flerbrukshall.

SJEKK: Intervju med Morten (LIF på Instagram)

NB! Lambertseter IF innebandy 3 i 5. divisjon har åpnet sesongen med en seier mot Lillestrøm innebandyklubb med 9-3. Deres neste kamp spilles mot Gjelleråsen på bortebane 27. oktober klokka 17.00