Gode LIF-kamper i KM

Postet av Torbjørn Andersen den 20. Jan 2024

LIF-spillerne som deltok i herresingle under KM i badminton spilte gode kamper, men motstanden ble rett og slett for sterk.

Kretsmesterskapet arrangeres på Bygdøy 20. og 21. januar. Det er 264 spillere med fra 20 klubber. Totalt spilles 406 kamper. Arrangørklubb er Klemetsrud IL Badminton. Tre LIF-spillere var i aksjon lørdag 20. januar.

Aaron med solid innsats
Aaron Wasa-Schrader deltok i klasse U17A i turneringen. Førsteårs U17-spilleren møtte to gode spillere. Første kamp mot Yatin Mehta fra Klemetsrud ble det 7-21 og 12-21 tap.

I andre kamp møtte Aaron nok en sterk motstander i Måns Anders Lund Mäbacker fra Moss. Her viste Mosse-spilleren seg fram med blant annet veldig solide smasher som gjorde det vanskelig for Aaron. Det ble til slutt tap 4-21 og 8-21.

Aaron spilte til tross for to tap en god turnering og viste solid innsats.

Aaron Wasa-Schrader leverte solid innsats. Foto: Torbjørn Andersen

Oscar spilte jevnt med Noah
Oscar Øisjøfoss Sørheim, som egentlig er U19-spiller, deltok i klasse herresingle C i KM. I første kamp viste Oscar seg fra sin beste side.

Han spilte god badminton mot Noah Leander Solbakken Svela fra Klemetsrud IL Badminton. Oscar vant første settet 21-16. I de to neste settene ble det derimot tap med 13-21 og 13-21. LIF-spilleren var fornøyd med den kampen.

I andre kamp møtte Oscar Øisjøfoss Sørheim en spiller fra IL Ros. Henrik H. Bøje ble for sterk og vant med settsifrene 21-13 og 21-13. Oscar var mektig sliten etter andre kamp, men ikke helt fornøyd med resultatet.

Roger Sagen fikk det tøft på banen, men smilte i kiosken etterpå. Foto: Torbjørn Andersen

Roger fikk det tøft
Roger Sagen møtte Carl Christian Mork fra Haugerud i sin singlekamp. Det ble en tøff opplevelse for Sagen. Han tapte 6-21 og 6-21 i to strake sett. Etter tapet tok Roger noen timer i kiosken under arrangementet.

Mork spilte seg senere fram til en tredjeplass i herresingle elite. Vant gjorde Torjus Flåtten som slo Vegard Rikheim i finalen.

KM fortsetter 21. januar med doublekamper.

Disse LIF-spillerne deltar i helgens KM:

Juniorer:
U13 A Damedouble: Helene Sandvik Thomassen og Amanda Foyn-Hult
U17 A Herresingle: Aaron Wasa-Schrader
U17C Herredouble: Lilly Bangfield Lund og Frøy Helland Kalstad (egentlig U15-damespillere)

Seniorer:
Elite double: Adil Mahmood og Khalil Akram
Elite single: Roger Sagen
Herredouble klasse B: Gaurav Sharma og Muhammad Sajjad Ahmad
Herresingle C: Oscar Øisjøfoss Sørheim (egentlig U19-spiller)
Herredouble klasse C: Naseeb Kanhirathodi fra Lambertseter og Dhanish Nair fra Sangam
Herredouble klasse C: Asghar Mahmood fra Lambertseter og Usman Babar fra Mortensrud-Aker