Vellykket friidrettskveld

Postet av Torbjørn Andersen den 16. Okt 2023

Thea vant «Ivrigprisen» da LIF friidrett hadde sin tradisjonelle klubbkveld. Flere andre utøvere ble også hedret for sine prestasjoner. Andrea fikk dobbelt stipend.

LIF Friidrett inviterte til sin tradisjonelle klubbkveld søndag 15. oktober. Det var nesten stinn brakke i kjelleren på fritidsklubben på Lambertseter.

Thea fikk «Ivrigprisen»
De 10 ivrigste i forhold til treningsoppmøte ble hedret fra scenen. Thea Miranda Falkman Myklebust stakk av med den gjeve «Ivrigprisen» som hvert år går til den utøveren som er mest aktiv i forbindelse med treningsoppmøte. Det var en tydelig stolt ung jente som stakk av med prisen.

Alle som deltok i klubbmesterskapet tidligere høsten 2023 ble også hedret på scenen.

Hedret ble også de som har oppnådd gull- og sølvnåler i 2022- og 2023-sesongen. Disse nålene oppnås etter resultater på friidrettsbanen.

Stor stemning
Det var også stor stemning da de ulike utøverne fikk mulighet til å stå øverst på seierspallen. Det var utøvere fra 6-7 år opp til 15 år som fikk følelsen av å stå øverst.

Ørjan Munkvold holdt også et lite foredrag om hva som er LIFs mål som er «Flest mulig, lengst mulig, best mulig» og veien videre.

Flere av trenerne i LIF Friidrett ble også hentet opp på scenen.

Andrea fikk to stipend
Andrea Rooth fikk tildelt to stipend for sesongen 2024. Hun fikk 5000 kroner av LIF Friidrett og 10.000 kroner (doblet beløp av fjoråret) av LIFs hovedstyre. Stipendene ble delt ut av friidrettsgruppas leder Endre Klungland og Rosie Kronstad fra LIFs hovedstyre.

Andrea sine mål for sesongen 2024 er innendørs-VM, utendørs-EM og OL i Paris.

Hun ble intervjuet på scenen og fortalte om hvordan hun har snudd nedturer til oppturer som toppet seg med U23-EM-gull sommeren 2023. Andrea måtte også ta noen selfier med noen av de yngre utøverne.

Alle bildene i artikkelen. Foto: Torbjørn Andersen