Nå skal ungdommene spille seriespill

Postet av Torbjørn Andersen den 3. Sep 2023

Lambertseter IFs innebandygutter som er født i 2010 og 2011 skal sesongen 2023/2024 starte med seriespill.

- I år er det seriespill med poeng for seier og uavgjort. Nå er de ikke lengre i barneidretten der man ikke teller mål. Nå er det over i ungdomsinnebandyen og ting blir litt mer seriøst, sier hovedtrener Morten Lund.

Spillerne er en gjeng som har holdt på i fire-fem år.

- Foreløpig har vi greid å beholde de fleste av spillerne i flere år. Vi klarte å beholde omtrent alle gjennom koronaperioden, og det er vi veldig fornøyd med. Jeg har inntrykk av at mange mistet spillere i den perioden, sier Lund.

Han forteller mer om laget.

- Det er vel en bruttotropp på litt over 20 gutter. Vi håper å holde på så mange som mulige til de blir voksne eller til seniorspill. Kanskje seniorlaget kan få påfyll av noen av disse guttene etter hvert? Det er nok kanskje tidligst når de er 16 år, men det er jo bare tre-fire år til, sier Morten Lund.

Bildet i artikkelen. Foto: Torbjørn Andersen