Innebandyherrene til topps på tabellen

Postet av Torbjørn Andersen den 17. Des 2022

Innebandyherrene i 5. divisjon spilte lørdag 17. desember sin fjerde kamp for sesongen. Det ble seier 8-4 mot Sagene3. Lambertseter IF er nå på topp på tabellen.

Lambertseter IF innebandy åpnet sesongen med tap mot Tunet.

- Vi tapte den kampen blant annet fordi vi hadde fravær fra keeperen vår og måtte ha en utespiller i mål, sier Tomas Berg som har delt hovedtreneransvar for laget sammen med Tomas I. Larsen.

I kamp to for sesongen ble det storseier mot Ellingsrud og i den tredje kampen slo Lambertseter Bygdømonolitten på bortebane. Deretter ble det 8-4 seier mot Sagene.

- Vi har et lag som består av 25-26 spillere. Til kamp tar vi med oss 16 spillere i form av tre rekker pluss keeper. Laget består av en del unge spillere og flere Lambertseter-beboere. Det er også noen igjen fra den gangen vi startet i gymsalen, sier Berg.

Målet for sesongen er å rykke opp fra 5. divisjon til 4. divisjon.

- Dersom vi rykker opp, kan vi melde på et lag i 5. divisjon og et lag i 4. divisjon til neste sesong. På den måten kan de som vil satse litt spille på 4. divisjonslaget, mens resten kan kose seg i 5. divisjon, sier Tomas Berg.

Her kan du se tabellen og kampoppsettet (Norges Idrettsforbund)

Bildet i artikkelen. Foto: Innebandygruppa