- Laget hører hjemme i 3. divisjon

Postet av Torbjørn Andersen den 31. Aug 2023

Lambertseter Lions sitt førstelag skal spille 4. divisjon sesongen 2023/2024. - Dette laget hører hjemme i 3. divisjon. Det spørs bare hvor lang tid det tar å komme seg dit, sier hovedtrener Morten Lund.

Lambertseter IF-laget vant nylig 7-3 mot Høybråten/Stovner i en treningskamp.

- Høybråten/Stovner spiller i 3. divisjon og har vært etablert der. Det var en bra match fra vår side. Matchen viser at vi kan ha ambisjoner om å matche lag i 3. divisjon, sier Lambertseter Lions sin hovedtrener Morten Lund.

Optimistisk etter seieren
Han har tidligere uttalt at målsettingen er å bli topp tre i 4. divisjon den kommende sesongen. Seieren i treningskampen har gjort ham optimistisk.

- Det er et signal om at ambisjonene om en topp tre-plassering i 4. divisjon burde henge på greip, sier Lund.

Han har et håp om opprykk til 3. divisjon allerede den kommende sesongen.

- Det er kanskje for mye å vinne 5. divisjon først og 4. divisjon året etter? Skulle vi greid det hadde det vært veldig gøy, sier Lund.

Samme stammen som i opprykkssesongen
- Dette laget hører hjemme i 3. divisjon. Det spørs bare hvor lang tid det tar å komme seg dit, sier Lund.

Laget i sesongen 2023/2024-sesongen består av stort sett den samme stammen med spillere som rykket opp til 4. divisjon våren 2023.

NB! Lambertseter Lions ønsker seg flere keepere, så er det noen som leser dette ta kontakt med klubben og laget.

Bildet i artikkelen. Foto: Torbjørn Andersen