Nå er kunstgressbanen stengt

Postet av Torbjørn Andersen den 23. Aug 2023

Nå er kunstgressbanen gjerdet inn i Lambertseter Idrettspark. Den vil være stengt fram til starten av oktober dersom alt går som planlagt.

- Kunstgresset skal rehabiliteres. Det blir en total rehabilitering. Det begynner nå og er ferdig i begynnelsen av oktober. Kunstgresset skal skiftes helt, sier Lambertseter IFs driftsleder Arve Moen.

Aktiv dag
Han hadde en aktiv dag med mange arbeidsoppgaver i forbindelse med at arbeidet med rehabiliteringen startet 23. august.

Driftslederen var med på koordineringen av oppstarten slik at det skulle bli best mulig.

- Nå har vi akkurat flyttet mål fra kunstgressbanen og over på alternative treningsbaner. Nå har de også begynt å skjære i kunstgresset, så i løpet av morgendagen er mesteparten borte. Dette blir spennende, sier Moen.

Alternative treningsbaner
Det blir alternative treningsbaner på Lambertseter i byggeperioden.

- Vi har to 5-ere og en alternativ liten 7-er bane som kan brukes til skuddtrening på gressfeltet ved klubben. I tillegg har vi en 5-er/7-er bane på baksiden av barnehagen, sier Moen og fortsetter:

- Alternative treningsbaner er lagt til rette også i forhold til riggen som entreprenøren vil ha. Vi har en sikkerhetssone på to meter til de nærmeste treningsbanene, sier Arve Moen.

Alle bildene i artikkelen. Foto: Torbjørn Andersen

Andre nyhetsartikler:
G13-laget åpnet med seier (Lambertseter IFs nettside)

- Mange talentfulle ungdommer (Lambertseter IFs nettside)

- Disse gutta motiverer meg (Lambertseter IFs nettside)

Her er LIFs nye håndballtrener (Lambertseter IFs nettside)