Jakter nytt opprykk

Postet av Torbjørn Andersen den 17. Aug 2023

Lambertseter Lions rykket opp fra 5. divisjon til 4. divisjon i vår. Innebandygjengen fra Lambertseter IF vil ha to lag i seriespillet den kommende sesongen. De jakter opprykk til 3. divisjon med førstelaget.

Lambertseter Lions vil den kommende sesongen stille med ett lag i 4. divisjon og ett lag i 5. divisjon. Det er ikke den eneste endringen fra fjorårets sesong.

- Vi er to lag og en ganske svær gruppe på cirka 33 spillere så vi må profesjonalisere oss litt. Derfor så har vi satt sammen et kapteinsteam på tre personer i stedet for en. Så løfter vi en av spillerne opp til å bli spillende trener, sier Tomas Larsen.

På keeperjakt
Hvorfor gjøres dette?

- Vi får med dette et team på fem til seks personer som skal holde i trådene i stedet for bare Tomas Berg og meg som tilfellet har vært tidligere. Det er også nødvendig siden vi sannsynligvis skal koordinere to lag på sannsynligvis to forskjellige steder i løpet av uka i seriespillet, sier Larsen.

Han forteller at lagene er på keeperjakt.

- Vi har to faste keepere og også noen andre som kan stå i mål, men trenger gjerne flere. Er det noen der ute som har lyst å spille for oss, er det bare å ta kontakt, sier Larsen.

Han og fjorårets trener Tomas Berg skal over mer i laglederroller for de to lagene.

Vil jakte opprykk
Tomas Berg forteller litt om hvorfor klubben i år satser på to lag i seriespillet i den kommende sesongen.

- Vi har to lag i seriespillet slik at vi får gitt et godt kamptilbud til alle sammen. Vi nå også fått treningstid mandager i Apalløkkahallen i Groruddalen fra klokka 20.30-21.30. Så har vi treningstid i Lambertseter Flerbrukshall fra klokka 20.00-21.30 på torsdager, sier Tomas Berg.

Han er klar på målsettingen for førstelaget.

- Det er å forsøke et opprykk til 3. divisjon. I tillegg håper vi at vi kan få spilletider i egen hall. Vi ønsker at de yngre lagene våre kan komme å se på oss slik at vi kan være forbilder for dem. Med en gang du rykker opp til 3. divisjon, så blir du også mer attraktiv som klubb, sier Berg.

Han tror på en god sesong.

- De mennene som kommer til å stille opp på førstelagskamper tror jeg kommer til å sparke godt fra seg. Jeg tror også andrelaget kan gjøre det bra i 5. divisjon. Vi har jo mange som har spilt innebandy før og i lavere divisjoner så jeg tror vi biter fra oss bra der også, sier Berg.

Morten Lund blir spillende trener
Morten Lund har sagt ja til å bli spillende trener for førstelaget.

- Det innebærer ikke så voldsomt mye mer enn å ta ut laget og bestemme hvem som skal spille hvor. Det gjelder bare førstelaget. Andrelaget vil få en annen spillende trener, sier Lund og fortsetter:

- I tillegg skal jeg coache under kamp. Det vil jeg kombinere med å spille selv. Det har jeg gjort før og det går noenlunde greit, sier Lund.

Han er også lysten på et opprykk til 3. divisjon med førstelaget.

- Målet er å bli topp3 i 4. divisjon. Har vi veldig flyt kan vi rykke opp til 3. divisjon. Det avhenger av at folk holder seg skadefrie og kanskje får vi inn noen nye som kan løfte laget, sier Morten Lund.

Kampoppsettene for innebandyherrene for sesongen 2023/2024 er foreløpig ikke kommet.

Alle bildene i artikkelen. Foto: Torbjørn Andersen