- Kjempeoppmøte på trening

Postet av Torbjørn Andersen den 14. Aug 2023

Smilene satt løst og håndballgleden var stor da håndball damer senior i Lambertseter (LIF) startet opp treningene 14. august. En av prøvespillerne var Ida Rosander og hun vil gjerne spille for LIF.

- Det er kjempeoppmøte på treningen med 19 jenter og det er veldig hyggelig. Hvis hele denne gjengen kommer på trening framover, kan dette bli bra, sier Marita Opheim i håndballgruppa.

I sommer har damelaget i 3. divisjon vært på jakt etter flere spillere siden de trenger en bredere stamme i laget enn hva tilfellet var i sesongen 2022/2023. Det resulterte i veldig bra oppmøte på den første treningen for sesongen.

- Mange spillere har lest om oss i sosiale medier som Facebook og Instagram og noen har ringt direkte. Den ene spilleren ringte faktisk 23.30 i går kveld for å høre om hun kunne prøvespille, sier Opheim.

En av de nye jentene var Ida Rosander. Hun syntes det var så gøy på treningen at hun ville melde overgang til klubben i etterkant.

- Jeg har nettopp flyttet til Lambertseter så dette er perfekt for meg siden jeg ikke bor så langt unna hallen, sier Ida Rosander.

Hun spilte juniorhåndball for Vipers Kristiansand. Etter det har hun spilt for AK28 og i Nottingham i England. Hun har ett års pause fra håndballen men nå er tiden inne for et comeback.

- Jeg kommer fra en skikkelig håndballfamilie så de ble veldig glade da jeg sa at jeg skulle spille håndball igjen. Broren min er blant annet trener for Kristiansand Topphåndball, sier Rosander.

Bildene i artikkelen. Foto: Torbjørn Andersen