Rekordras i Lerøylekene

Postet av Torbjørn Andersen den 8. Sep 2024

Alle Lambertseter IF friidretts utøvere leverte topp innsats under Lerøylekene. Flere senket sine personlige rekorder med ganske mye.

Hovedbildet i artikkelen av Linnea sin målgang på 60 meter hekk. Foto: Arrangørklubben på Rjukan.

Her er oppsummeringen av lekene sett hjemmefra. Rask og god resultatservice gjorde at vi kunne følge konkurransene og føle på spenningen fra sofakroken.

NB! Artikkelen ble siste gang oppdatert søndag 8. september klokka 16.30.

Teksten er skrevet av Tormod Reiersen og bearbeidet av Torbjørn Andersen:

«Lambertseter Idrettsforening har denne helgen 8 deltakere i alderen 13-14 år i Lerøylekene på Rjukan. Dette er et av høstens store høydepunkt for mange. Hver utøver har deltatt på fire øvelser, og det var mange fine resultater:

Det er god stemning på Rjukan. Foto: Ane/BSK

En god helg for hekk!
Blant guttene i 13-årsklassen vant Kristian Engh-Kristoffersen finalen og satte ny personlig rekord både på 60 meter hekk og 200 meter hekk med de sterke tidene 9,55 og 29,85. Han satte også en solid personlig rekord på 200 meter.

Marius Ruland leverte en solid 600 meter og fikk en flott andreplass i sin debut på 1000 meter kappgang. Det er en øvelse som ser ut til å passe milslukeren godt. På 1500 meter perset han med fem sekunder. Godt levert!

Blant guttene i 14-årsklassen leverte Sondre Hanshus Hjelm et sterke løp på 600 meter og 1500 meter, begge ned mot persene. På 200 meter hekk ble det en tredjeplass og god forbedring av persen. Hekkeløperne er i siget!'

Helena Skepetaris Melleby leverte solide løp blant annet på 200 meter og 1500 meter i 14-årsklassen. Hun løper raskt både kort og langt!

Det er god stemning på Rjukan. Foto: Ane/BSK

Mange personlige rekorder
LIF-utøverne leverte mange personlige rekorder første dag. I 13-årsklassen satte Thea Miranda Falkman Myklebust ny personlig rekord i diskos og fikk opp et kjempekast i slegge. Ny pers selvfølgelig! Det er gøy at det går bra i slike øvelser når man er skadet i beina. Ellen Sjølett-Eklund perset i kule og fikk tredjeplass i høyde. En god helg også for henne!

Både Mathilde Brekke Aamodt og Linnea Magnolia Reiersen fikk klaff og kraftig forbedring av personlige rekorder på 60 meter hekk. For Linnea holdt dette helt til finale. Det er gøy når teknikken sitter på hekk!

Mathilde fulgte opp med en god 60 meter i litt motvind i dag og en fin, ny pers i dagens trestegkonkurranse! Etter en nedtur med mange tilleggssekunder på 1000 meter kappgang i går, åpnet Linnea søndagen med ny pers på 200 meter hekk. Hun er et godt eksempel på at det kan gå litt opp, ned og opp både på kort og lang sikt.

Stillingen sammenlagt.

Fin andreplass sammenlagt
Sammenlagt kom Oslo på en fin andreplass av syv lag i kretskampen. Det rapporteres om god stemning i Rjukan og en trøtt og fornøyd gjeng som er på vei hjemover nå.

Thea poserer med maskottene. Foto: Mathilde i LIF friidrett.