Gleder seg til friidrettsskole

Postet av Torbjørn Andersen den 11. Aug 2024

Trenerne og lederne gleder seg til landslagets friidrettsskole på Lambertseter. Trenere og utøvere fra Lambertseter IF friidrett skal lede de 92 påmeldte barna.

Hovedbildet i artikkelen. Mia (t.v.) og Iris gleder seg til friidrettsskolen. Foto: Torbjørn Andersen

De fleste barna er fra Lambertseter, Bekkelaget og Nordstrand. Friidrettsskolen har også flere deltakere fra Søndre Nordstrand, Abildsø, Manglerud, Mortensrud, Munkerud, Oppsal og andre nærliggende områder. Trenerne

Denne flotte gjengen skal veilede barna på friidrettsskolen. Foto: Torbjørn Andersen

Skal innom mange ulike grener
I år er Iris Wesenberg hovedansvarlig og hovedtrener. Mia Klungland er administrativt ansvarlig for friidrettsskolen. Med seg har de flere trenere noe som er nødvendig for at alle barna skal få en god opplevelse. De fleste av trenerne kommer fra Lambertseter IF friidrett.

- Vi ønsker å fremme allsidigheten ved friidrett og prøver å få utøverne gjennom de fleste av grenene. Også fordi det gjør at alle kan finne noe de liker eller mestrer, sier hovedansvarlig og hovedtrener Iris Wesenberg.

Hun forteller at en variert uke venter barna som skal delta.

- Vi skal løpe, hoppe, kaste og ha det veldig gøy. Vi skal gi utøverne en smakebit på hva friidrett er og alle de ulike grenene det innebærer, sier Wesenberg.

SE VIDEO: Iris og Mia forteller mer om uka (LIF hovedside på Instagram)

Trenerne smilte om kapp med solen på Lambertseter stadion. Foto: Torbjørn Andersen

Vil dele friidrettskjærlighet
 - Under uka så vil det være fokus på å bli kjent, skape relasjoner på tvers av alder, kjønn og bydel, samt å lære bort friidrettsgrenene. Lek og moro er også viktig i de yngre aldrene så friidrettsrelaterte leker er også på agendaen. Friidrettskjærligheten som vi alle i Lambertseter friidrett deler - skal læres bort, sier Wesenberg.

Det er spådd litt varierende vær under friidrettsskolen så noe av aktiviteten vil bli lagt til Lambertseter flerbrukshall i tillegg til hovedaktiviteten som blir på Lambertseter stadion.

- Vi får i år som i fjor tilgang til hallen under hele uka, så denne kommer til å bli tatt i bruk ved dårlig vær. I tillegg er vi innendørs onsdag når banen lånes ut, sier Wesenberg.

SE VIDEO: Sverre om høstsesongen (LIFs hovedside på Instagram)