Vil forsøke på nytt opprykk

Postet av Torbjørn Andersen den 2. Mai 2024

Lambertseter IF Fotball M40 er nyopprykket til 2. divisjon. Denne sesongen vil de forsøke på nytt opprykk.

I første seriekamp spilte de uavgjort 2-2 mot Korsvoll. LIF-laget ledet 2-0 på Lambertseter-kunstgresset men gjestene fra Korsvoll kom sterkt tilbake og kampen endte 2-2. Dzemic Kasumovic scoret begge LIF-målene i kampen.

- Det er viktig at vi ender denne sesongen minst midt på tabellen, sier Kasumovic.

Jakter nytt opprykk
Spillende kontaktperson for laget er danske Per Andersen. Veteranen håper på en god sesong.

- Vi må vel prøve på opprykk igjen selv om vi er et nyopprykket lag. Skeid, Lyn og Nesodden blir nok våre tøffeste motstandere i opprykkskampen, sier Andersen.

Han forteller om litt dårlig med treninger i vinter.

- Vi har fått trent lite i vinter grunnet baneforhold, men jeg synes likevel vi spilte en ganske bra kamp, sier Andersen.

LIF-laget er veldig internasjonalt. Foto: Torbjørn Andersen

Internasjonalt lag
Aldersspennet på laget er fra 40 år til 70 år. Lambertseter M40 er et veldig internasjonalt lag.

Laget har spillere fra Kroatia, Bosnia, Serbia, Sør-Amerika, Danmark, Norge og andre nasjoner.

- Det var bare en nordmann på banen mot Korsvill, sier Per Andersen.

Begge bildene i artikkelen. Foto: Torbjørn Andersen

Relatert artikkel om laget:
Klare for opprykk til 2. divisjon (LIFs nettside)