Topper mange statistikker

Postet av Torbjørn Andersen den 14. Apr 2024

Klarer Lambertseter IFs innebandyherrer å gå ubeseiret gjennom sesongen? Møt opp til siste seriekamp mot BVH Verket i Lambertseter flerbrukshall 14. april klokka 18.00.

Lambertseter IFs innebandyherrer rykker opp til 3. divisjon uansett hvordan det går i siste seriekampen mot BVH Verket. LIF-laget topper mange statistikker i divisjonen.

På tabellen er laget suverene på toppen. De tok årets 10. seier etter å ha slått Østensjø 2 med hele 12-2 på bortebane lørdag den 13. april. Søndag 14. april er det serieavslutning for LIF-laget med kamp mot Bærums Verk og Hauger. Kampstart er klokka 18.00 i Lambertseter flerbrukshall.

Har scoret 111 mål
LIF-laget er det eneste laget i divisjonen som er ubeseiret i sesongen så langt. I tillegg til de 10 seirene har de en uavgjort kamp.

Laget står etter seieren mot Østensjø 2 bokført med imponerende 111 mål scoret på 11 kamper. Mål nummer 100 denne sesongen var det Morten Blichfeldt Lund som scoret da han ga laget ledelsen 1-0 mot Østensjø.

Bare 32 ganger på de 11 spilte kampene har motstanderne scoret mål på LIF-laget. Det er minst innsluppede mål i divisjonen. Totalt gir det en målforskjell på imponerende pluss 79.

Jørn Nordbø Pettersen topper målstatistikken med 27 mål. På assistskongelisten deler han og Morten Blichfeldt Lund tronen før siste kamp. Begge to har 19 assist denne sesongen.

Jørn Nordbø Pettersen (t.h.) er lagets poengkonge. På bildet står han sammen med kaptein Marius Bøkestad. Foto: Torbjørn Andersen

Nordbø Pettersen er poengkonge
Jørn Nordbø Pettersen er med dette også lagets og divisjonens poengkonge med 46 poeng (27 mål og 19 assist). Morten Blichfeldt Lund er nummer to på den statistikken med 37 poeng (18 mål og 19 assist).

Fredrik Elis Lundqvist er nummer tre på poengkongelisten med 29 poeng (15 mål og 14 assist). Thomas Aspelund er nummer fem med 22 poeng (15 mål og syv assist). Marius Bøkestad er nummer seks med 20 poeng (seks mål og 14 assist).

NB! LIF-laget har også en spiller som topper utvisningsstatistikken. Tomas Berg står bokført med 22 utvisningsminutter før den siste kampen.

Hovedbildet i artikkelen. Foto: Torbjørn Andersen