Kongeåpning før Malagatur

Postet av Torbjørn Andersen den 8. Apr 2024

Lambertseter A-lag snudde 0-2 til 3-2 i serieåpningen mot Follo i 4. divisjon. Kongphob Lathuli ble dagens mann med to scoringer og en assist. Magnus Nyborg scoret det avgjørende målet.

Lambertseter-gutta spilte jevnt med Follo 2 det første kvarteret, men så kom to kjappe kontringer. Dermed stod det 0-2 etter 18 minutters spill på Ski kunstgress. Peter Nygård Degnes straffet våre nyopprykkede menn effektivt.

Lambertseter IF hevet seg utover i den første omgangen. Laget hadde flere gigantsjanser, men ballen ville ikke i nettmaskene. Follo hadde også noen store sjanser men heller ikke de klarte å score.

- Det enkleste målet i min karriere
I andre omgang var premierenervene borte hos gjestene fra Lambertseter. Laget fortsatt der de slapp i den første omgangen, men forskjellen var nå at ballen gikk inn.

Kongphob Lathuli reduserte til 1-2 etter 48 minutters spill. Scoringen kom etter en retur fra keeper.

- Det er det enkleste målet jeg har scoret i min karriere, men jeg var på rett plass til rett tid, sier spilleren som bare kalles for Kong.

LIF-gutta spiller 4. divisjon denne sesongen. Her er årets første startellever. Foto: Torbjørn Andersen

- Fantastisk lagspill
Samme mann utliknet til 2-2 etter 53 minutters spill. Målet kom som et resultat av en nydelig LIF-overgang.

Stian Nyborg drev framover i banen med ballen og serverte en lekker gjennombruddspasning til Kong. Alene med keeper gjorde han ingen feil.

- Målet kom etter fantastisk lagspill, sier Kong.

Det resultatet stod seg til det 82. spilleminuttet. Nok en gang var Kong involvert.

- Jeg slo en pasning i blinde siden jeg regnet med at Magnus (Nyborg) var der, sier Kong.

Magnus Nyborg (t.v.) og Kongphob Lathuli scoret målene. Foto: Torbjørn Andersen

- Perfekt start på sesongen
Kaptein Magnus Nyborg scoret sikkert alene med keeper og 3-2 stod seg ut kampen.

- Dette var en perfekt start på sesongen, og vi viser god moral som gjør at vi snur kampen, sier Magnus Nyborg.

Han roser Kong.

- Han har en X-faktor på banen og skaper veldig mye. Det er fantastisk at han nå også har begynt å score mål, sier Magnus Nyborg.

A-laget i fotball reiser til Malaga onsdag 10. april og blir til søndag 14. april. Der blir det enkelte dager med to treningsøkter om dagen.

SE JUBELSCENER FRA GARDEROBEN (LIF på Instagram)

Målsettingen er på holde plassen
LIF-laget har en målsetting om å holde seg i 4. divisjon denne sesongen.

- Vi tar en kamp om gangen. Vi ble tatt litt på sengen i den første omgangen, men klarte å justere oss inn. Det er deilig å kunne reise til Malaga med en seier i første kampen, sier trener Bjørn-Tommy Nyborg.

Han er krystallklar på målsettingen selv om laget føk rett inn på tabelltoppen i divisjonen.

- Målsettingen er å holde seg i divisjonen, Alt annet er en bonus. Det er gøy å se at vi har noe i denne divisjonen å gjøre, sier Bjørn-Tommy Nyborg.

SE JUBELSCENER FRA GARDEROBEN (LIF på Facebook)

Lagets neste to kamper:
16. april: klokka 20.15 mot Bøler på Abildsø kunstgress
23. april: klokka 20.15 mot Årvoll på Årvoll kunstgress

Relatert artikkel:
Laget er nyopprykket til 4. divisjon. Her kan du lese om veien dit:

Les mer: Historisk tilbakeblikk på LIF-fotballen (LIFs nettside)