- Sparte mål nummer 100

Postet av Torbjørn Andersen den 7. Apr 2024

Innebandyherrene til Lambertseter IF sikret opprykket i sist kamp. Etter 8-4 mot Tunet 3 sikret de også divisjonsseieren. Neste mål er imponerende 100 scoringer.

Lagets to siste kamper spilles slik:
13. april klokka 16.30: Østensjø 2 i Bøler Idrettshall
14. april klokka 18.00: BVH Verket i Lambertseter flerbrukshall

Før de to kampene står LIF-laget bokført med 99 scoringer i årets sesong i 4. divisjon.

- Vi sparte mål hundre til neste helg, sier Thomas Aspelund, som var hjemmelagets mest effektive spiller i kampen mot Tunet.

LIF-laget jubler for en av sine åtte scoringer. Foto: Torbjørn Andersen

- Stolt av gutta
Laget ble etter kampen mot Tunet i Lambertseter flerbrukshall 7. april gratulert med blomster fra hovedstyret i Lambertseter IF. På kortet var det skrevet «Gratulerer med opprykket». Blomstene satt kaptein Marius Bøkestad stor pris på. Seieren på 8-4 mot Tunet 3 var han også fornøyd med.

- I dag var vi gode og jeg er stolt av gutta. Jeg synes vi bygger videre på den forrige matchen vi spilte. Spillerne er mer komfortable med spillet som sitter bedre og bedre. Etter første periode leste vi også spillet bra og kontrollerte matchen, sier Marius Bøkestad og fortsetter:

-Vi har også begynt å tenke på neste sesong i 3. divisjon. Der må vi sannsynligvis spille en del på resultat og lære å styre kampene i vår favør, sier Bøkestad.

LIF-laget kontrollerte kampen mot Tunet. Foto: Torbjørn Andersen

Nordbø Pettersen med kunstscoring
LIF-laget var som vanlig litt trege med å komme i gang.  Etter den første perioden stod det 1-1. LIFs mål ble scoret av Joachim Janson Runge.

I andre periode økte Jørn Nordbø Pettersen og Marius Bøkestad lagets ledelse til 3-1. Tunet slo raskt tilbake og utliknet til 3-3.

Deretter vartet Jørn Nordbø Pettersen opp med en kunstscoring der han lurte to mann før han satte ballen i nettet.

- Jeg følte vi hadde full kontroll på kampen, men vi slipper til litt for mye bakover, sier Nordbø Pettersen.

Derifra og ut kontrollert LIF kampen og viste seg som det beste laget.

LIF laget var litt ineffektive foran mål i starten av kampen, men det løsnet etter hvert. Foto: Torbjørn Andersen

Aspelund.-show
Thomas Aspelund ble hjemmelagets beste spiller med tre mål og en assist. Han scoret både 5-3, 7-3 og 8-3 målet. Joachim Janson Runge scoret 6-3 målet.

- Jeg er selvsagt fornøyd med tre scoringer og en assist. Det tar litt tid å få spillet til å sitte siden jeg spiller i en ny rekke, sier Aspelund.

Han synes ikke det er overraskende at laget brukte litt tid på å male Tunet-laget i senk.

- Vi pleier å være litt trege i starten av kampene våre. Det var deilig at vi klarte å reise oss igjen etter å ha fått to kjappe baklengsmål imot, sier Aspelund.

Han er ikke bekymret for at laget ikke allerede nå har scoret mål nummer 100.

- Vi sparer den til neste helg, sier Thomas Aspelund og smiler.

Hovedbildet i artikkelen. Foto: Torbjørn Andersen