Fin håndballdag på Lambertseter

Postet av Torbjørn Andersen den 6. Apr 2024

Det ble nylig arrangert en håndballdag på Lambertseter med tre av våre lag i aksjon. Det ble en fin dag.

Jenter 10, jenter 13 3-laget og damelaget spilte alle kamper lørdag 6. april i Lambertseter flerbrukshall. Det var god stemning gjennom hele dagen og det var mange som besøkte hallen.

Jenter 10-laget
Jenter 10-laget var først i aksjon mot Nannestad Blå og Monolitten. De er for unge til at det kan snakkes om eller registreres resultater.

- Vi møtte tøff motstand i første kamp mot Nannestad, men jentene skal ha honnør for at de stod på hele kampen. Kampen mot Monolitten var en morsom og bra kamp. Det var gøy å spille, sier trener Monica Larsen.

Jenter 13-laget leverte to solide kamper. Foto: Torbjørn Andersen

Jenter 13-laget
Jenter 13-3-laget spilte også to kamper. De er gamle nok til at det føres og snakkes om resultater. I første kampen mot Bøler 3 vant de 12-10 og i andre kampen mot Nordstrand 4 ble det 12-6.

- Det var to veldig bra kamper av jentene våre. Det var veldig bra i forsvar og mye bra i angrepsspillet. Jeg er spesielt fornøyd med andre omgang mot Nordstrand da vi bare slapp inn et mål. Totalt sett en veldig fin og bra dag, sier trener Lars Haugen.

Spillerne på damelaget spilte sin siste kamp for sesongen. Foto: Torbjørn Andersen

Damelaget
Damelaget i 3. divisjon avsluttet dagen med kamp mot serieleder OSI. Det endte med tap 16-28 etter en svak prestasjon av damene. De var naturlig nok skuffet etter kampen. Damelaget endte dermed på en femteplass på tabellen.

- Vi må rekruttere og få tak i noen nye spillere til neste år, men det er veldig mye fint å bygge på i dette laget. Vi må spesielt se på at det finnes mange ferdigheter i laget, men damene stoler ikke helt på dem selv. Det er noe vi må jobbe med å få ut. Det er en kjempeflott gjeng, og er det noen nye spillere som vil komme så kommer de inn i en flott gjeng, sier trener Per Lie.

Fra kommende sesong skal det i tillegg til 3. divisjonslaget etableres et 6. divisjonslag for seniorer damer. Det kan du lese mer om her (LIFs nettside).