G2017 - sammensveiset Lambertsetergjeng

Postet av Torbjørn Andersen den 1. Apr 2024

Lambertseter Fotball G2017 består av spillere som går i 1. klasse på Lambertseter skole. De skal i 2024-sesongen spille Miniligaen pluss delta på ulike cuper.

- G2017 er en god gjeng. Alle på laget går i 1. klasse på Lambertseter skole, sier Simen Eide, som er en av trenerne.

Cirka 20 spillere
Flere på laget har spilt sammen siden barnehagen.

- I tillegg har flere og flere er kommet til etter hvert som de ser at det er gøy, sier Eide.

Laget består nå av cirka 20 spillere.

- Det er cirka 70 prosent av alle gutta i 1. klasse på Lambertseter skole, sier Eide.

Laget deltok på fem cuper i 2024-sesongen. I 2024-sesongen skal de også delta i flere cuper.

- Vi deltok på fem cuper i fjor som gav mersmak, så det blir nok en del cuper i år også, sier Eide.

Gutter 2017 er en gjeng med ivrige fotballspillere. Foto: Torbjørn Andersen

Skal delta i Miniligaen
I tillegg til å spille cuper skal de delta i Miniligaen. Den består av kamper fra mai til juni på vårsesongen og fra august til september på høsten.

Det regnes som et seriespill for denne aldersgruppen.

- Vi hadde egentlig bare tenkt å delta i cuper, men på grunn av den store interessen besluttet vi også å delta i Miniligaen, sier Eide.

Fokus er å ha det gøy
Det viktigste er å ha det gøy på trening.

- Fokus på treningene er å ha det gøy, men vi ser at de liker å konkurrere. I tillegg har vi veldig fokus på at de er Lambertseter, skal spille sammen og skal lære å vinne og tape, sier Eide og fortsetter:

- Vi fikk noen tap sist i en turnering nylig. Det var egentlig litt godt siden de er veldig vant med å vinne, sier Simen Eide.

NB! Ønsker ditt lag å bli omtalt på nettsidene til Lambertseter IF? Eller har du andre innspill til hva vi skal skrive om på nettsidene? Send en e-post til: media@lambertseterif.no