Kapteinen roser toppscoreren

Postet av Torbjørn Andersen den 22. Mar 2024

Lambertseter IF Innebandys Jørn Nordbø Pettersen (48) er toppscorer og poengkonge i 4. divisjon denne sesongen. LIF-laget har fire av fem mann på topp på divisjonens poengkonge-liste.

Her er topp fem på poengkonge-listen i 4. divisjonsavdelingen til Lambertseter IF:
 1. Jørn Nordbø Pettersen (LIF) 9 kamper, 22 mål og 16 assist. Totalt 38 målpoeng.
 2. Morten Blichfeldt Lund (LIF) 7 kamper, 16 mål og 17 assist. Totalt 33 målpoeng
 3. Anders Björnqvist (Monolitten H3) 8 kamper, 19 mål og 13 assist. Totalt 32 målpoeng
 4. Fredrik Elis Lundquist (LIF) 7 kamper, 15 mål og 13 assist. Totalt 28 målpoeng.
 5. Marius Bøkestad (LIF) 9 kamper, 5 mål og 13 assist. Totalt 18 målpoeng.

Stolt kaptein
Jørn Nordbø Pettersen er lagets og divisjonens poengkonge med 22 mål og 16 assist på ni spilte kamper. Pettersen er med sine 22 scoringer også divisjonens målkonge.

Han roses av lagets kaptein Marius Bøkestad.

- Det er veldig fint å ha en gammel ringrev som Jørn på laget. Jeg er stolt av ham og at laget vårt spiller så god angrepsinnebandy med mange scoringer. Som back er jeg også ekstra stolt av å være inne på den listen, sier Marius Bøkestad.

Laget har totalt i sesongen scoret 91 mål og sluppet inn bare 26 baklengs. Det er en målforskjell på imponerende pluss 65.

- Vi er et lag som produserer mange målpoeng, og 65 plussmål er veldig bra, sier Bøkestad.

Marius Bøkestad (t.v.) og Jørn Nordbø Pettersen. Foto: Torbjørn Andersen

- Serveres på sølvfat
Jørn Nordbø Pettersen (48) selv mener det er enkelt å score mange mål når han spiller med gode lagkamerater.

- Det handler om å stå riktig og være på riktig sted til riktig tid. Jeg får jo også flere av scoringene servert på sølvfat, sier Nordbø Pettersen.

Han mener det er litt rart at en såpass rutinert herremann er på topp.

- Det er litt gærent. Det burde jo vært en av unggutta som toppet den listen, men jeg får sette det på rutinen, sier Jørn Nordbø Pettersen.

Disse gutta spilte har 65 plussmål i årets sesong så langt. Foto: LIF Innebandy

Håper på støtte på hjemmebane
LIF-laget er allerede klare for opprykk til 3. divisjon neste sesong. De ønsker likevel å avslutte med stil i sesongens tre siste kamper.

Gutta håper på mye støtte fra tribuneplass i de to kampene som spilles på hjemmebane.

Gjenstående kamper for Lambertseter IF innebandy i 4. divisjon:
 7. april klokka 12.30: Tunet 3 i Lambertseter flerbrukshall
13. april klokka 16.30: Østensjø 2 i Bøler Idrettshall