- Kom og støtt oss!

Postet av Torbjørn Andersen den 18. Mar 2024

Håndballdamene ber om støtte fra LIF-medlemmer i nabooppgjøret mot Bækkelagets Sportsklub i Bækkelagshallen.

Kampen spilles torsdag 21. mars med avkast klokka 19.15.

- Kom gjerne og støtt oss. Det er alltid godt å ha noen i ryggen. Det er også en veldig allright hall å være i siden du sitter så tett på kampene, sier trener Per Lie.

Kommer fra seier
Han regner med at de møter et revansjelystent BSK-lag. Dette siden LIF-damene vant 20-17 mot BSK den 26. februar.

- De var ikke veldig glade etter at de tapte mot oss, så de vil nok gjøre alt de kan for å revansjere det nederlaget, sier Lie.

LIF-damene vant 29-24 mot Vestre Bærum LIL på bortebane den 17. mars.

- Det var en kamp der vi fikk opp tempoet i angrepsspillet. Hele laget var gode. Madelene (Berntsen) stod en kjempekamp i målet. Det var gøy å se Tonje (Moilanen) score med både venstre og høyre hånd. Marianne (Bjørnbakk) og Kristin (Karlsen) viste også at det gode, gamle angrepsspillet sitter, sier Lie.

- Må vise vinnevilje
Madelene Berntsen, som sluttet seg til troppen i januar 2024, begynner å bli varm i trøya i LIF-målet

- Jeg stod hele kampen mot Vestre Bærum og hadde en god følelse. Jeg er stolt av at jentene holdt fokus hele kampen og at vi vant, sier Berntsen.

Hun er klar på at de jakter ny seier mot Bækkelagets Sportsklub.

- Det blir et lite lokaloppgjør og vi må vise samme vinnerviljen i den kampen. Vi er klare til å gruse Bækkelaget en gang til, sier målvakten.

Bildet i artikkelen. Foto: Lambertseter IF Håndball/Per Lie

NB! Har du innspill til hva vi skal skrive om på nettsidene? Send en e-post til: media@lambertseterif.no