- I kveld er det lov å feire!

Postet av Torbjørn Andersen den 16. Mar 2024

Lambertseter IF Innebandy er klare for opprykk til 3 divisjon med tre kamper igjen å spille av sesongen. I avgjørende kamp mot Bærums Verk og Hauger leverte de sesongbeste.

- Jeg skal rett på jobb, men i kveld er det lov å feire litt, sier kaptein Marius Bøkestad.

Andre opprykket på to sesonger
Det er Lambertseter IF innebandys andre opprykk på to sesonger. I fjor rykket de opp fra 5. divisjon til 4. divisjon. Nå rykker de opp fra 4. divisjon til 3. divisjon.

- Det er veldig gøy dette. Det var kanskje litt dumt å gå ut allerede før sesongen og si at vi skulle rykke opp, men den målsettingen ble sterkere og sterkere utover i sesongen da vi så nivået i forhold til andre lagene, sier spillende trener Morten Lund, som ikke spilte i den avgjørende kampen.

Han gleder seg til spill en divisjon høyere.

- Det er nok litt høyere nivå der, men håper vi kan bite fra oss der også. Jeg gjetter på at det er et passe sted å være, sier Morten Lund.

Fikk en drømmestart
Lambertseter IFs herrelag fikk en drømmestart på kampen mot Bærums Verk og Hauger.

Scoringen kom allerede etter 3 minutter og 11 sekunder i den første perioden. Målscorer var Thomas Aspelund. Assisten kom fra Marius Bøkestad. Drøye minuttet senere økte Tomas Berg til 2-0.

Gjestene fra BVH Verket reduserte til 1-2 ved Sondre Mikal Rogsnvåg etter 11 minutter og syv sekunder. Scoringen kom i undertall etter at Tomas Berg fikk en utvisning.

Det var likevel LIF-gutta som kunne juble mest etter den første perioden. Daniel Tesfai Hansson fikset 3-1 ledelse etter 19 minutters spill. Mads Forsberg hadde assisten på den scoringen.

LIF-spillerne var veldig glade etter å ha rykket opp. Foto: Lambertseter IF Innebandy

To ganger Aspelund-mål
I andre periode la Mads Forsberg på til 4-1 for LIF. Assisten til den scoringen kom fra Jørn Nordbø Pettersen.

I tredje periode økte Thomas Aspelund til 5-1 etter drøye fem minutters spill. Assisten kom fra Tomas Berg. Thomas Aspelund var frempå igjen og fikset 6-1 ette cirka ti minutters spill i Rykkinnhallen.

Jørn Nordbø Pettersen fastsatte sluttresultatet til 7-1 etter assist fra Mikkel Sigvart Bjerve.

- En av sesongens beste matcher
Kaptein Marius Bøkestad var jublende glad etter kampen.

- Dette var en av sesongens aller beste matcher. Vi følger gameplanen og kontrollerer matchen veldig. Det var en veldig proff gjennomkjøring fra alle gutta, sier Bøkestad.

Den første perioden var preget av en del krangling og flere utvisninger, men LIF-spillerne holdt hodet kaldt.

- Det var en veldig opphetet første periode med mye krangling, men vi viser at vi er bedre enn dem. Vi er stolte av oss selv, og nå kan vi kose oss resten av sesongen sier Marius Bøkestad.

Gjenstående kamper for Lambertseter IF.
 7. april klokka 12.30: Tunet 3 i Lambertseter flerbrukshall
13. april klokka 16.30: Østensjø 2 i Bøler Idrettshall
14. april klokka 18.00: BVH Verket i Lambertseter flerbrukshall

Alle bildene i artikkelen. Foto: Lambertseter IF Innebandy