Ny hall i Lambertseter idrettspark

Postet av Torbjørn Andersen den 14. Mar 2024

Nå blir det midlertidig idrettshall i Lambertseter idrettspark. Den nye hallen kommer i tillegg til flerbrukshallen.

Hallen settes opp på en del av grusbanen, som vil bli gjerdet inn mens arbeidet pågår. Den nye hallen settes opp som en midlertidig erstatning for gymsalen som brant ned på Lambertseter videregående skole mandag 24. april 2023.

Den midlertidige hallen blir en relativt primitiv bygning med universell utforming med et stort rom uten egne garderobefasiliteter. Dette betyr at garderobene i Lambertseter flerbrukshall skal benyttes under perioden hallen står.

Det er planlagt et sportsgulv med spilleflate 40 x 20 meter. Det vil i hallen bli merket for flere ulike idretter. Planen er at hallen skal stå ferdig innen 1. mai.

I tillegg til skoleungdom på dagtid vil også Lambertseter IF få ekstra treningsmuligheter i hallen på kveldene og i helgene. Klubben vil trolig få driftsansvaret for den midlertidige hallen.

- En midlertidig hall er positivt for oss i Lambertseter IF. Flerbrukshallen dekker bare deler av våre behov for halltilgang. Vi gleder oss til å få en ekstra arena for trening til våre idretter, sier styreleder Øyvind Andersen.

Bildene i artikkelen, Hovedbildet Foto: Arve Moen. De andre bildene, foto: Torbjørn Andersen