På vei mot opprykk

Postet av Torbjørn Andersen den 25. Feb 2024

Lambertseter IF Innebandys førstelag nærmer seg opprykk etter å ha slått Ski 11-1. 3. mars håper gutta at Lambertseter flerbrukshall fylles til kampen klokka 17.15 mot Østensjø 2.

Kampen mot Ski var jevn i en periode. Det var den første. Lambertseterspillerne så litt rustne ut fra start grunnet en lengre kamppause, og scoret bare to ganger i den første perioden. Morten Lund og Daniel Magnus Andreas Lundkvist stod for scoringene.

- Vi møtte et langt bedre Ski-lag enn sist (seier 14-2 den 11. november). Vi fikk ikke ballen heller helt til å rulle i starten, sier spillende trener Morten Lund.

Nye rekkekombinasjoner
Noe av årsaken til at det ikke gikk så bra i starten av kampen skyldes at LIF-laget forsøkte seg med nye rekkekombinasjoner.

- Vi satset på to nye jevne rekker. Vi må ha mer å spille på om vi eventuelt rykker opp til 3. divisjon neste år. Dette kommer til å bli bra når de to rekkene får mer spilletid samme, sier Lund.

I andre periode åpnet Lambertseter-laget motstanderne fra Ski med godt spill og gode kombinasjoner. De vant perioden med 5-0 etter scoringer fra Thomas Aspelund, ett selvmål, to ganger Jørn Nordbø Pettersen og en gang Marius Bøkestad.

- Det var litt irriterende at det ene målet ikke ble tellende. Det ble dømt selvmål på det andre skuddet mitt, sier Thomas Aspelund.

- Kjipt ikke å holde nullen
I tredje periode slapp keeper Ronny André Lund inn en scoring tidlig i perioden.

- Vi var i undertall og det er litt kjipt ikke å kunne holde nullen. Jeg føler likevel ikke det var min feil at vi slapp inn det målet, sier Lund og fortsetter:

- Vi hadde full kontroll på kampen og spilte rundt dem tidlig, sier Lund.

Daniel Magnus Andreas Lundkvist scoret tre ganger i den siste perioden og ble dermed kampens toppscorer med fire fulltreffere totalt. Joacim Janson Runge fant også nettmaskene med en perle av en scoring. Dermed endte det 11-1 til Lambertseter.

Hjemmekamp 3. mars
Lagets neste kamp er 3. mars mot Østensjø 2. Den kampen spilles i Lambertseter flerbrukshall klokka 17.15. Lambertseter-laget topper tabellen sin avdeling i 4. divisjon etter syv spilte kamper. De har 19 poeng.

Monolitten H3 som ligger på andreplass har 16 poeng, men to kamper mer spilt.  BVH Verket har 15 poeng på åtte spilte kamper.

- Jeg håper mange kommer og ser på oss mot Østensjø. Vi scorer mye mål, har et bra pasningsspill og synes det er gøy å spille ut motstanderne våre, sier Morten Lund.

Alle bildene i artikkelen, Foto: Torbjørn Andersen

Se video (LIF på Instagram)

Se video (LIF på Facebook)