- Vi blir bedre og bedre

Postet av Torbjørn Andersen den 4. Feb 2024

Lambertseter Innebandys to G13-lag er i klar framgang etter å ha slitt en del denne sesongen. Mot Sarpsborg og Fjerdingby viste LIF-gutta solid innsats i Lambertseter Flerbrukshall.

Det ble to tap den 4. februar mot Sarpsborg 3-8 i 1. divisjon og Fjerdingby 0-2 i 2. divisjon, men LIF-gutta er i klar framgang.

- Dette var en bra dag for begge lagene. Vi blir bedre og bedre, oppsummerer hovedtrener Morten Lund.

Jevn kamp mot topplag
Førstedivisjonslaget hadde en svak første periode mot Sarpsborg der de tapte 0-4. Etter det våknet LIF-gutta fra den lille dvalen og spilte solid og god innebandy.

De scoret også tre ganger mot gjestene fra Østfold, men motstanden ble for sterk og det endte med 3-8-tap.

- Vi møter et bra lag i Sarpsborg. De ligger i øvre sjiktet av tabellen og er gode. Vi stod veldig godt imot og klarer å score tre mål mot et bra lag, sier Lund.

18 spillere totalt
Treneren har fokusert en del på det defensive spillet den siste tiden.

- Når vi blir tryggere defensivt, blir det også lettere framover, sier Lund.

Treningsgruppen består av 18 spillere totalt.

- Jeg håper ikke at gutta lar seg knekke av at vi har gått på en del tap. Målet er at de tar til seg læring og utvikler seg. Det ser også slik ut. Det handler om repetisjon, repetisjon og repetisjon på treningene, sier Lund.

Andrelaget slet med å score
Andredivisjonslaget holdt lenge følge med Fjerdingby i sin kamp. I midtperioden slapp hjemmelaget dessverre inn to mål som ble kampavgjørende.

Dette siden ingen av lagene klarte å score i tredje periode. Fjerdingby vant  dermed kampen 2-0.

-  Andrelaget slipper inn to mål, men det er mulig å vinne kamper i innebandy med to baklengsmål. Vi slet med å score, sier Morten Lund.

Bildet i artikkelen. Foto. Torbjørn Andersen