To lokaloppgjør neste for LIF-damene

Postet av Torbjørn Andersen den 3. Feb 2024

Endelig satt forsvarsspillet. Det pluss to gode målvakter gjorde at Lambertseter IF Håndball damer slo BI Athletics med 24-18. Nå venter Nordstrand 2 og Bækkelaget.

15. februar klokka 20.30 venter Nordstrand 2 i Nordstrand Arena.26. februar klokka 21.00 bør Lambertseter flerbrukshall fylles når Bækkelaget kommer på besøk.

- Det blir moro med lokaloppgjør. Forsvarsspillet vårt satt mye bedre fra forrige kamp. Madelene (Berntsen) spilte også bra i målet. Det er også moro at Mia (Renée Kristiansen) har kommet inn i laget, sier målvaktsveteranen Ann Merethe Bredvold.

LIF-damene jublet for seier mot BI Athletics. Foto: Lambertseter Håndball Damer

- Gøy å spille

Både Mia og Madelene er to spillere som er nye den siste tiden på LIF-laget. Madelene Berntsen debuterte mot Gøy HK og spilte sin andre LIF-kamp mot BI Athletics.

- I dag var det gøy å spille. Jentene stod utrolig bra i forsvar. Vi spilte skikkelig bra sammen som et lag. Det var 10 hakk opp fra kampen mot Gøy HK, sier Madelene Berntsen, som også er målvakt.

Hun er endelig tilbake på håndballbanen igjen etter et par trøblete år med skader.

- Jeg har slitt med noen trøblete legger. Jeg startet å trene med Lambertseter i januar, men før det har jeg ikke spilt kamper siden november/desember 2021, sier Madelene Berntsen.

Madelene Berntsen er nykommer i LIF-målet. Foto: Torbjørn Andersen

Føler seg godt mottatt
Målvakten har tidligere spilt for Rælingen, Vålerenga og Fjellhammer.

- Det er en kjempefin jentegruppe å spille for. Jeg føler meg godt tatt i mot og det er en fin gjeng, sier Madelene Berntsen, som gleder seg til lokaloppgjørene mot Nordstrand og Bækkelaget.

- Vi må bare fortsette å opprettholde forsvarsspillet, sier Berntsen.

Foran de to LIF-målvaktene satt forsvarsspillet glimrende mot BI Athletics. Damene viste styrke og ga alt i duellene. Toppscorer for dagen ble Henriette Moss Beck med seks spillemål og tre 7-meterkastmål.

LIF-damene imponerte på hjemmebane. Foto: Torbjørn Andersen

Gleder seg til lokaloppgjør
15. februar klokka 20.30 venter Nordstrand i Nordstrand Arena. 26. februar bør LIF-hallen fylles når Bækkelaget står på motsatt banehalvdel klokka 21.00.

- Begge de to lagene fikk utsatt sine kamper mot oss grunnet at flere av spillerne deltar i Lerøy-serien. Vi skal derfor møte begge to lagene to ganger denne våren, sier trener Per Lie.

På tabellen er Nordstrand 2 bedre enn Bækkelaget.

- Nordstrand er nok hakket bedre enn Bækkelaget, men det blir to tøffe kamper, Vi gleder oss skikkelig til to lokaloppgjør, sier Per Lie.

Hovedbildet i artikkelen. Foto. Torbjørn Andersen