Kjempekamp av J13 1-laget

Postet av Torbjørn Andersen den 3. Feb 2024

J13 1-laget med over 50 supportere på plass leverte en kjempekamp mot lederlaget Nordstrand i A-sluttspillet. Håndballkampen på nivå 2 endte 11-11.

Det var kjempestemning i Nordstrand Arena da J13 1-laget og Nordstrand spilte kamp. LIF-foreldre, lagvenninner og venner skapte god gammeldags håndballstemning med kubjeller og heiarop.

LIF-jentene ledet en gang
Lagene fulgte hverandre tett underveis i en spennende kamp. Nordstrand 2 åpnet best og var i føringen til cirka ni minutter var spilt.

LIF-laget tok ledelsen 4-3. Det var faktisk eneste gang LIF-jentene var i ledelsen i kampen. De spilte likevel veldig god håndball.

Ved pause etter 20 spilte minutter ledet Nordstrand-laget 8-6.

- Rettferdig med uavgjort
I andre omgang viste LIF-jentene hva som bor i dem. De spilte god håndball og spiste stadig inn på Nordstrand-jentenes ledelse. Etter drøye 37 minutters spill var stillingen 11-11.

De siste minuttene av kampen var ekstremt spennende. LIF-jentene hadde direkte frikast 10 sekunder før slutt. Skuddet gikk dessverre utenfor målet.

LIF-jentene fikk tak i ballen igjen og scoret, men dessverre var tiden ute før ballen gikk i nettmaskene. Dermed endte kampen 11-11.

Alt i alt en veldig solid kamp.

- Det var rettferdig med uavgjort til slutt siden vi lå under store deler av kampen. Jentene spilte en veldig bra kamp, sier trener Lars Haugen.

Bildet i artikkelen. Arkivfoto. Torbjørn Andersen