J13 1-jentene imponerer – damene tapte

Postet av Torbjørn Andersen den 28. Jan 2024

J13 1-laget fortsetter å imponere i A-sluttspillet i håndball. Damelaget i 3. divisjon tapte mot Gøy HK.

Damelaget til Lambertseter IF håndball gikk på en smell mot Gøy HK i Hovseterhallen. Første omgang var et lite mareritt. Hjemmelaget ledet både 6-1, 11-3 og 13-6.

- Møter et godt lag
I andre omgang ble det bedre, men det ble tap 17-25 for LIFs håndballdamer.

- Vi setter ikke sjansene våre, spiller litt utålmodig og gjør noen tekniske feil. Jeg hater å tape, så dette var ikke noe moro, oppsummerer Lennette Johnsrud Hammer.

Trener Per Lie var ingen slagen mann etter tapet.

- Vi møter et veldig godt lag. Jeg trodde de skulle vinne serien før sesongstart. De har bare to uavgjorte kamper og ett tap i sesongen så langt. Det er de som gjør oss dårlige, sier Per Lie.

Damene møter BI Athletics lørdag 3. februar klokka 12.00 i Lambertseter Flerbrukshall i neste kamp.

Damelaget fikk det tøft mot Gøy HK. Foto: Torbjørn Andersen

Lokaloppgjør neste for J13 1-jentene
J13 1-laget i håndball spiller A-sluttspill på nivå to. Neste motstander er Nordstrand 2 den 3. februar. Den kampen bør bli godt besøkt av LIF-ere. Jentene viser nemlig god form.

Torp 2 ble slått 14-11, mens kampen mot HK Eidsberg endte med tap 17-22 den 7. januar. Mer om de to kampene (LIFs nettside)

Nylig, søndag 28. januar, spilte de mot Frogner (ikke Frogner i Oslo) på bortebane. Kampen var spennende, med LIF-jentene hele veien noen mål foran i målprotokollen. De vant til slutt 18-17.

Neste kamp er mot Nordstrand 2. Den spilles lørdag 3. februar klokka 14.00 i Nordstrand Arena. Her bør alle LIF-ere som er glade i håndball vise sin besøkelsestid.

Bildene i artikkelen. Foto: Torbjørn Andersen