Fin LIF-helg på Lillehammer

Postet av Torbjørn Andersen den 28. Jan 2024

J14-laget (2010/11) til Lambertseter IF Fotball har nylig deltatt i Bambusa cup i futsal på Lillehammer.

Bambusa Cup Lillehammer er Norges største helgeturnering i futsal, og den arrangeres hvert år mot slutten av januar på Lillehammer. Cupen er et samarbeid mellom Lillehammer KFK og Lillehammer FK. Totalt bestod årets turnering av cirka 330 lag som spilte over 800 kamper fordelt på 11 baner. Det betyr at ca. 3500 spillere og rundt 60 dommere var i aksjon.

Nytt av året er et samarbeid med Norges Fotballforbund hvor målet er å skape Nordens største futsal-turnering, og deretter i løpet av 3-4 år gjøre Bambusa Cup Lillehammer til NM i Futsal for aldersbestemte klasser.

Lambertseter IF Fotball deltok med et lag i årets turnering. Her er en rapport fra Øyvind Andersen, som trener J 14-laget (2010/11) laget sammen med Stian Brandvold.

"Ute nå etter å ha tapt 1-0 i åttendedelsfinalen i B-sluttspillet mot Dombås. Fire gode kamper i cupen, med to uavgjorte kamper og to knepne tap.

Kjempefin cuphelg med mye sosialt og moro. Jentene våre underholdt en haug med andre jenter og gutter i går kveld på skolen vi bodde, med allsang til hiphop. Våre jenter som forsangere."

Alle bildene i artikkelen. Foto: J14-laget/Øyvind Andersen