- Det var noen tøffe gutter!

Postet av Torbjørn Andersen den 22. Jan 2024

Lambertseters A-lag i 4. divisjon i fotball er i gang med sesongoppkjøringen. De spilte 1-1 mot Holmlia i første treningskamp. Nylig var de også på SATS på Lambertseter.

Gutta fikk kjørt seg skikkelig i Hiit Circuit-training (High Intensity Interval Training) nylig. Det er et timeskonsept Sats Lambertseter har innført for cirka et halvt år siden.

- Det var noen tøffe gutter her. De står på og gir seg ikke, sier Sara Østenheden, som ledet timen på Sats på Lambertseter.

LIF-spillerne lover å slå godt fra seg denne sesongen. Foto: Torbjørn Andersen

- Noen «slappfisker» også?

- Det vil jeg ikke kalle dem, men det var nok noen som ikke ga alt i noen sekunder da jeg snudde meg bort, sier Østenheden og ler.

Hun lover tøffe økter fremover på senteret.

Spillerne var veldig slitne etter økten. Foto: Torbjørn Andersen

- Blytungt men veldig morsomt

- Denne timen var beintøff og det skal gjøre vondt i pre season, sier Thor-Arne Krogh.

Han mener laget er godt rustet før en fotballsesong der de i år skal spille 4. divisjon.

- Jeg tenker tilbake på de de to siste årene, og i år ser det bedre ut enn noen gang. Vi spilte også jevnt med Holmlia i treningskampen, sier Krogh.

Magnus Nyborg slo godt fra seg på Sats. Foto: Torbjørn Andersen

Magnus Nyborg hadde også en tøff opplevelse.

- Det var blytungt, men veldig morsomt, sier Magnus Nyborg.

Han scoret LIFs utlikningsmål til 1-1 i treningskampen mot Holmlia søndag 21. januar.

- Målet kom på et skudd innefor 16-meteren, sier Magnus Nyborg.

Til og med kondisjonsfenomenet Martin Jensen sleit på Sats på Lambertseter. Han var dyktig sliten etter treningsøkten.

Trener Bjørn-Tommy Nyborg deltok også på økten. Foto: Torbjørn Andersen

- Mye å rette på
Trener Bjørn-Tommy Nyborg deltok også under økten på Sats.

-Vi gjør dette for å komme i form og i tillegg ha det litt sosialt. Gutta trenger det, sier Bjørn-Tommy.

Han og assistenttrener Tommy Larsen var ikke helt fornøyd med sesongens første kamp mot Holmlia.

- Det var en bra start, men det er mye å rette på. Vi har med oss 3-4 nye spillere og de trenger litt tid til å tilpasse seg laget, sier Tommy Larsen.

LIF-gutta var på Sats. Foto: Torbjørn Andersen

LIF-gutta var også nylig på Bislett stadion for å drive intervalltrening.

- Vi satser på tre økter i uka, sier Bjørn-Tommy Nyborg.

NB! Gutta møter Manglerud i neste treningskamp klokka 13.00 lørdag 27. januar i Manglerudhallen.

Se video av gutta (LIFs Facebook-side)

Se video av gutta (LIFs Instagram-side)

Flere bilder fra SATS (LIFs Facebook-side)