Disse gutta topper 4. divisjon

Postet av Torbjørn Andersen den 14. Jan 2024

Spenning. Action. Høy temperatur. Innebandykampen mellom Akerselva og Lambertseter IF inneholdt det meste. Det endte også med 10-5 seier til LIF-gutta og ensomme på tabelltopp.

Det var jevnt lenge i Kringsjåhallen 14. januar i 4. divisjonskampen i innebandy. Gjestene fra Akerselva yppet seg lenge mot LIF-gutta selv om Akerselva bare stilte med tre innbyttere.

Jevn første periode
Akerselva-gutta tok ledelsen 1-0 etter 53 sekunders spill. En kalddusj for LIF-laget som lå likt på tabelltoppen med Monolitten før kampen. LIF-laget hadde to kamper mindre spilt.

Etter drøye ni minutters spill utliknet Jørn Nordbø Pettersen til 1-1. Samme mann sendte LIF foran 2-1 to minutter senere. Akerselva ga seg likevel ikke og utliknet til 2-2 i powerplay etter 16.48.

Akerselva snudde kampen
Andre periode åpnet med et tidlig straffeslag til Akerselva, men de misset dette. Eller dvs. keeper Ronny Andre Lund klarte å lure motstanderen til å skyte utenfor. Lund spilte for øvrig en god kamp i LIF-buret.

Spillende trener Morten Lund ordnet 3-2 ledelse til LIF, men Akerselva snudde kampen på et drøyt minutt i den andre perioden. Heldigvis for serielederne ordnet Fredrik Elis Lundquist 4-4 rett før periodeslutt.

Supertrioen avgjorde
I tredje periode viste LIF hvorfor de leder 4. divisjon. Det hjalp heller ikke for Akerselva at de fikk målvakten utvist først to minutter og deretter 2 x 10 minutter for kjeftbruk.

Ett magisk LIF-minutt avgjorde kampen. Supertrioen Morten Lund (48.23), Fredrik Elis Lundquist (49.09) og Jørn Nordbø Pettersen (49.21) avgjorde i realiteten kampen med tre kjappe scoringer.

Fredrik, Jørn og Morten scoret en gang hver slik at sluttresultatet ble 10-5. Dermed topper LIF-gutta 4. divisjon med en kamp mindre spilt enn Monolitten på andreplass.

- Ingen bra kamp
- Første periode var ikke god fra oss, men vi klarer å heve oss, sier spillende trener Morten Lund og fortsetter:

-Vi spilte ingen bra kamp. Vi klarte ikke å kjøre den, men etter hvert ødelegger de for seg selv med utvisninger. Vi hadde ganske god kontroll i tredje periode, sier Morten Lund.

Laget spiller sin neste kamp 21. januar på hjemmebane i Lambertseter Flerbrukshall. Motstander er BVH Verket. Kampstart er klokka 15.00.

Bildene i artikkelen. Foto: Torbjørn Andersen

NB! Lambertseter 2 snudde 2-7 til 9-7 seier mot Fagerstrand i 5. divisjon lørdag 13. januar.