Jublet for seier

Postet av Torbjørn Andersen den 14. Jan 2024

Det ble en seier og ett tap for Lambertseter Lions-ungdommene i innebandy. På bildet her jubles det vilt for seier mot Nes.

G13-lagene spilte to kamper i Lambertseter flerbrukshall søndag 14. januar:
1. divisjon: Lambertseter Lions 1 – Nittedal
2. divisjon: Lambertseter Lions 2 - Nes

1. divisjonslaget fikk det tøft
Først i aksjon i Lambertseter flerbrukshall var 1. divisjonslaget. De fikk det tøft mot Nittedal. Gjestene ga seg ikke før det stod 0-16 i målprotokollen. Omgangsresultatene var 0-5, 0-3 og 0-8.

- Vi visste i forkant at Nittedal var gode. Vi var litt i nærheten i starten av kampen, men de ble for gode for oss, sier trener Morten Lund.

1. divisjonslaget har ikke vunnet så langt i sesongen.

- Jeg håper spillerne får en del læring av dette, selv om det blir en del tap. Vi møter tross alt veldig gode lag, sier Lund.

2. divisjonslaget jublet for seier
Etter en liten nedtur for hjemmepublikum i første match ble det en opptur da 2. divisjonslaget var i aksjon. De vant til slutt 5-3 mot Nes og spillerne jublet for seieren. Omgangsresultatene var 1-1, 1-1 og 3-1.

- Vi vant kampen til slutt, men laget var ikke like godt påskrudd som vanlig de to første omgangene. Heldigvis klarte vi å avgjøre kampen, og vi vinner fortjent, sier Morten Lund.

Theo Beddari Sandnes scoret tre ganger for hjemmelaget. Adrian Blichfeldt Lund og Sebastian Verket scoret en gang hver.

Bildet i artikkelen. Foto: Torbjørn Andersen