- Sparer den perfekte kampen

Postet av Torbjørn Andersen den 12. Jan 2024

Lambertseter IF Håndball damer tok nok en seier i 3. divisjon i håndball. Denne gang ble det 24-20 mot Njård i Njårdhallen.

- Det var vel en godkjent kamp fra vår side. Vi sparer den perfekte kampen til en senere anledning, sier målvakt Ann Merethe Bredvold.

Strålende start
Lambertseter-damene fikk en strålende start på kampen og ledet 6-0. Etter drøye kvarteret var hjemmelaget våknet av dvalen og stillingen var 8-3 til Lambertseter. Ved pause var stillingen 13-9.

Utover i den andre omgangen kom Njård så nærme som to mål bak på stillingen 18-16 til LIF.

Trener Per Lie tok timeout og jentene ble enige om å skjerpe forsvarsspillet. Da det satt igjen, tok målvakt Ann Merethe Bredvold flere av skuddene som slapp gjennom.

Åtte ulike målscorere
Damene laget på det meste 22-16 og 23-17. Sluttresultatet ble 24-20 og dermed var lagets tredje strake seier i boks. Lambertseter hadde åtte ulike målscorere.

Ida Cecilie Rosander og Henriette Moss ble Beck ble toppscorere med fem mål hver.

- En konsentrasjonsprøve
Per Lie var mest fornøyd med seieren etter kampen.

- Det var en konsentrasjonsprøve. Vi var flinke til å variere forsvarsspillet. Det var bra innsats over hele linja igjen, sier trenber Per Lie og fortsetter:

- Det var en periode hvor de var mer aktive i forsvarsspillet sitt, og da tok vi timeout i den andre omgangen. Etter timouten satt spillet vårt bedre, sier Per Lie.

- En varierende kamp
Målvakt Ann Merethe Bredvold var nok en gang solid mellom stengene bak et til tider godt LIF-forsvar.

- Det var en varierende kamp fra vår side. Når vi var gode, så var vi gode. Det var mange bra innspill og aggressiviteten på forsvarsspillet var strålende. Fremover er vi bra i perioder, sier Ann Merethe Bredvold.

Alle bildene i artikkelen. Foto: Torbjørn Andersen