- Veldig fornøyd med alle!

Postet av Torbjørn Andersen den 7. Jan 2024

Per Lie var strålende fornøyd etter at Lambertseter IF håndball damer tok nok en seier i 3. divisjon. Treneren roser hele laget etter 28-22-seieren på bortebane mot Kjelsås.

- Absolutt alle spilte bra i dag. Jeg er veldig fornøyd med alle sammen. Dette er et lag å være stolt av. Det er mange kloke håndballhoder på dette laget, sier trener Per Lie.

Svak start
LIF-damene tok ledelsen 1-0 ved Henriette Moss Beck, men deretter kom noen svake minutter. Etter fem minutter og 30 sekunder ledet nemlig Kjelsås 5-1 på hjemmebane.

- Vi brukte litt tid på å finne ut av målvakten deres, sier Lie.

LIF-laget fant raskt ut av målvakten, reiste seg og etter 14 minutters spill var stillingen 6-6. Fem minutter før pause sendte Ida Rosander LIF i ledelsen 10-7.

Ved pause var stillingen 11-10 til LIF. Christine Holtekjølen var tilbake i godt slag og scoret fire LIF-mål før hvilen.

Tre mål på to minutter
Andre omgang var jevn i starten. Lagene fulgte hverandre tett. Fra 45. til 47. spilleminutt ble kampen avgjort.

LIF-damene scoret tre mål på rad ved Ida Rosander, Henriette Moss Beck og Christine Holtekjølen. Det førte til ledelse 22-18. Den ledelsen ga de aldri fra seg.

Seieren ble på 28-22 da sluttsignalet lød i Kjelsåshallen.

- Denne seieren og Kolbotn-seieren før jul skal jentene være stolte av, sier Lie.

- Helt nydelig
Laget hadde åtte forskjellige målscorere i seieren.

- Du må huske på at håndball er langt mer enn bare målscorerne. Ann (Bredvold) stod fantastisk i mål, men hun hadde et godt forsvar foran seg. Lennette (Johnsrud Hammer) scoret mange mål men du må huske på at hun fikk mange gode innspill til strek, sier Lie.

Lennette Johnsrud Hammer ble toppscorer med seks fulltreffere.

- Denne seieren var bare helt nydelig. Vi gleder oss til fortsettelsen, sier kaptein Ida Rosander.

Hun er glad for at laget nå har flere spillere tilbake i spill etter skader og sykdom.

- Det er bra å få med flere slik at jeg også får noen minutter å slappe av innimellom. Christine (Holtekjølen) var tilbake og scoret flere mål. Julie (Tømmerberg Cornett) stod også veldig bra i forsvar, sier Rosander.

LIF-damene får ikke lange hvilen. Neste kamp for håndballdamene er allerede torsdag 11. januar. Njård står på motsatt banehalvdel i Njårdhallen i en kamp som har avkast klokka 21.20.

Bildet i artikkelen. Foto: Lambertseter IF Håndball damer