Får ros av A-lagstreneren

Postet av Torbjørn Andersen den 7. Jan 2024

Lambertseter J13 1-laget spilte to solide kamper i A-sluttspillet i håndball. De får ros av LIFs A-lagstrener Per Lie etter den andre kampen.

- Jeg synes de spilte veldig bra. De møtte en type motstander de ikke er vant til å møte med store, sterke spillere, sier Per Lie, som trener damelaget til Lambertseter.

Han var til stede i hallen under lagets andre kamp.

- Dagen har vært kjempebra!
I første kamp på hjemmebane i Lambertseter flerbrukshall ble det seier mot Torp 2 med 14-11. J13 1-laget tapte 17-22 mot HK Eidsberg i den andre kampen søndag 7. januar. Ros får jentene av egen trener selv om det ble sesongens første tap etter ni strake seire.

- Jeg synes dagen har vært kjempebra. Den første kampen var veldig bra og vi ledet fra start. Vi visste på forhånd at Eidsberg-laget var kjempegode. De spilte med veldig fysikk og det var bra trening for oss, sier Lars Haugen.

Han roser egne spillere – som ga alt til tross for flere smeller og skader underveis i kampen.

- Jentene ga ikke opp selv om de var både slitne og frustrerte. De greide også å ta seg sammen da vi lå under og det var spennende lenge i den andre kampen. Det er et veldig, veldig bra lag vi møtte og vi må lære å tape også, sier Haugen.

Fortsetter videre i A-sluttspillet
J13 1-laget fortsetter videre i A-sluttspillet til tross for tap. De fortsetter med kamper siden det er seriespill.

- Fra i fjor til nå har det vært kjempeutvikling på laget, og det er det aller viktigste. I fjor tapte vi mange jevne kamper. I år har vi vunnet mange av de jevne kampene, sier Lars Haugen.

Bildene i artikkelen. Arkivfoto: Torbjørn Andersen