Idrettspresidenten møtte gamletreneren

Postet av Torbjørn Andersen den 19. Des 2023

Idrettspresident Zaineb Al-Samarai var nylig en snartur innom Lambertseter flerbrukshall. Der møtte hun igjen gamletreneren – LIFs driftsleder Arve Moen.

Idrettspresidenten var på Lambertseter i forbindelse med innspillingen av en kort filmsnutt. Hun kjente igjen gamletreneren med en gang hun ankom hallen, og det ble et hyggelig gjensyn.

- Jeg var trener for et Lambertseter-fotballag med spillere født i 1986 og 1987. I år 2000 og 2001 hadde vi for lite spillere så vi inngikk et samarbeid med tilsvarende lag på Holmlia, sier Arve Moen og fortsetter:

- Vi spilte under Lambertseter-navn med både Holmlia og Lambertseter-spillere. På den måten kjenner jeg Zaineb, sier Arve Moen.

Han overrakk et LIF-skjerf til sin gamle spiller. De to fikk pratet litt innimellom filmopptakene, som foregikk både i brytehallen og i selve hallen. Det var ingen utøvere til stede under opptakene.

- Hun er født i 1987. Laget var egentlig et 1986-lag, men på grunn av ferdigheter og kvalitet fikk hun være med på laget. Zaineb var en god fotballspiller, mimrer Arve Moen.

Bildene i artikkelen. Foto: Torbjørn Andersen