- Vant for bursdagsbarnet

Postet av Torbjørn Andersen den 11. Des 2023

Lambertseter IF Håndball damer slo Kolbotn 27-24 i Lambertseter flerbrukshall i den siste kampen før jul. LIF-damene vant til tross for 16 minutter i undertall grunnet utvisninger.

Det var en jevn kamp i flerbrukshallen, men kampen var preget av mange utvisningsminutter for hjemmelaget. LIF-damene fikk hele åtte tominutters utvisninger.

- Jeg synes dommerne la seg på en veldig streng linje. Vi holder det likevel gående og stemningen oppe til tross for mange utvisningsminutter, sier kaptein Ida Cecilie Rosander.

Lennette Johnsrud Hammer (t.h.) scoret syv ganger. Ida Cecilie Rosander scoret åtte. Arkivfoto: Torbjørn Andersen

Vant for bursdagsbarnet
Ved pause var stillingen 12-11 til hjemmelaget. Anette Engh, som hadde bursdag på kampdagen, fikk rødt kort etter å ha pådratt seg sin tredje utvisning etter drøye 10 minutters spill i den andre omgangen. LIF-damene ramlet likevel ikke sammen til tross for mange utvisningsminutter og vant til slutt kampen 27-24.

- Dette var en så deilig seier. Vi trengte denne seieren for moralen i laget. Det var også en bursdagsgave til Anette at vi dro i land seieren, sier Ida Cecilie Rosander.

Fremover i banen var Lennette Johnsrud Hammer i storslag med syv fulltreffere. Ida Cecilie Rosander scoret åtte ganger inkludert to straffemål og Gøril Ekholdt noterte seg for fem fulltreffere.

Gøril Ekholdt (med nr. 2 på ryggen spilte nok en god kamp. Arkivfoto: Torbjørn Andersen

Bredvold var banens beste
Bakover i banen var Ann Merethe Bredvold tilbake i LIF-målet.

- Ann stod en fenomenal kamp og holdt oss inne i det, sier Ida Cecilie Rosander.

Hun får støtte av trener Per Lie i at LIF-målvakten stod en kjempekamp.

- Ann var banens beste med fantastisk målvaktspill i begge omganger. Det var viljen og gnisten i laget som gjorde at vi dro det hele i land. De tre siste kampene har ikke gått vår vei, og da er det ekstra deilig at seieren kommer etter en skikkelig slitekamp, sier Per Lie.

De neste kampene er foreløpig ikke kommet i kampoppsettet, men neste kamp blir trolig mot Kjelsås søndag 7. januar.

Bildene i artikkelen. Foto: LIF håndball damer og arkivfoto Torbjørn Andersen