Revansjelysten LIF-gjeng

Postet av Torbjørn Andersen den 9. Des 2023

Lambertseter IF Håndball Damer gleder seg til kampen mot Kolbotn 11. desember i Lambertseter flerbrukshall. Laget til Per Lie kommer fra tre strake tap og er revansjelystne.

Lambertseter-damene har nå tapt tre kamper på rad mot henholdsvis Ullern (27-32 den 22. november), Vestre Bærum LIL (20-29 den 3. desember) og OSI (17-32 den 9. desember).

- Kampen mot OSI var veldig mye bedre enn resultatet tilsier. OSI ligger på en klar andreplass på tabellen og scorer i snitt 31 mål. Vi holdt dem på snittet. OSI har også brukt 36 spillere så langt i sesongen. Jeg er fornøyd med innsatsen til spillerne ut ifra forutsetningene om at vi stilte med en tynn tropp, sier Per Lie og fortsetter:

- Forsvarsjobben er jeg veldig fornøyd med og Stine (Kommisrud Mikkelsen) stod bra i mål. Fremover i banen var vi såpass få spillere at vi spilte litt med brekket på. Vi hadde bare med oss tre bakspillere og en linjespiller. Alt i alt er jeg likevel fornøyd med innsatsen, sier Lie.

Laget får nå bare to dager pause før Kolbotn står på motsatt banehalvdel i Lambertseter flerbrukshall klokka 21.00 mandag 11. desember. Kolbotn står med fem seire og seks tap på sine første kamper i 3. divisjon.

- Kolbotn er et bra lag og jeg tror vi står bra til hverandre. Jeg håper vi får flere spillere tilbake etter sykdomsfravær til den kampen, sier Per Lie.

Bildene i artikkelen. Foto: Lambertseter IF Håndball Damer