God stemning under innebandyfesten

Postet av Torbjørn Andersen den 3. Des 2023

Stemningen var god da LIF Innebandy inviterte til innebandyfest i Lambertseter Flerbrukshall.

Innebandyfesten var litt redusert siden seniorlagenes kamper ble utsatt. Lambertseters G13-lag laget likevel god underholdning. Trener Morten B. Lund oppsummer dagen slik:

- Vi må bruke denne sesongen til å finne nivået i begge divisjoner. Målet er at vi utvikler oss mer enn de andre lagene. Vi må også huske på at Lambertseter IF er en ganske ung innebandyklubb. Innebandyen startet rundt 2018. Jeg håper alle spillerne på G13-lagene fortsetter fordi de kan få en spennende utvikling, sier Morten B. Lund.

- Ser hvor nivået ligger
Førstelaget i 1. divisjon møtte Tunet og fikk det som forventet tøft. De tapte første omgang 0-8. Utover i kampen hevet LIF-gutta seg men de tapte to siste omgangene 1-6 og 0-4.

Totalt ble det 1-18.

- Vi spilte mot et av de aller beste lagene i Norge, og da ser vi hvor nivået ligger. Vi startet ikke spesielt bra, men gjorde det bedre og bedre etter hvert, sier trener Morten B. Lund.

Jevn kamp for andrelaget
Andrelaget til LIF i 2. divisjon møtte Nor92. Det ble en jevn kamp. Gjestene, som hadde en solid heiagjeng på tribunen, tok ledelsen 1-0 men LIF-gutta snudde kampen til 2-1. Stillingen etter første omgang var 2-2. Lagene fulgte hverandre tett og etter to omganger var stillingen 4-4.

Dessverre for hjemmelaget var det bare Nor92 som scoret i siste omgang, og vant kampen 5-4. LIF-gutta hadde mange store sjanser gjennom hele kampen men slet med effektiviteten. De hadde nok fortjent minst uavgjort.

- Marginene var ikke på vår side i denne kampen. Vi hadde mange sjanser og også et spillemessig overtak, sier trener Morten B. Lund.

NB! A-lagskampene som skulle vært spilt på ettermiddagstid søndag 3. desember er utsatt.

Bildene i artikkelen. Foto: Torbjørn Andersen