Futsalgutta med årsbeste

Postet av Torbjørn Andersen den 2. Des 2023

Futsalgutta til Lambertseter IF i 1. divisjon presterte årsbeste lørdag 2. desember. Det ble to seire mot henholdsvis Vålerenga 2 og Sørumsand.

2. desember møtte LIF-gutta først Vålerenga 2 i Bjørnholthallen. Det ble 6-0 seier. Bleron Moralija scoret tre ganger, Hamdi Ali Hassan scoret to og Patrick Hedemark Korsvold scoret ett.

Deretter var Sørumsand motstander i samme hall. Det ble 4-2 seier. Thomas Haile scoret to ganger, Bleron Moralija og Patrick Hedemark Korsvold scoret en gang hver.

Stolt trener
- I dag spiller alle mann med hjertet og vi klarer å hente inn seks poeng og slipper inn kun to mål. Årets beste prestasjonen defensivt og offensivt. Gjengen begynner å kjenne hverandre og det er god kjemi, sier spillende trener Mohammed Lahchaychi.

Han fortsetter:

- Vi skaper veldig mye og slipper til veldig lite. I dag var det gøy og jeg som trener for dette laget er utrolig stolt over guttas prestasjon i dag. Det var velfortjente seks poeng, sier Lahchaychi.

Bleron Marlija storspilte
Bleron Moralija ble den store LIF-spilleren med fire fulltreffere.

- Han storspilte i dag. Han spiller til daglig for Kristiania men vi håper å få ham over til oss siden har bor rett ved Lambertseter stadion, sier Lachaychi, som lover litt feiring på neste trening.

- Det blir pizza og brus. Det fortjener gutta, sier Mohammed Lahchaychi.

Futsalgutta har nå en pause til 16. desember. Det blir da to kamper.

16. desember klokka 15.00: Lambertseter – Fortuna i Bjørnholthallen 1
16. desember klokka 17.00: Stovner – Lambertseter i Bjørnholhallen 1