J13 1 ubeseiret i grunnserien

Postet av Torbjørn Andersen den 26. Nov 2023

Lambertseter J13 1 i håndball er klare for sluttspill. De gikk gjennom grunnserien ubeseiret, men siste kamp mot Langhus ble en thriller.

Jenter 13 1 har imponert stort denne sesongen og hadde syv strake seire før siste grunnseriekamp. Langhus 2 var motstander i Lambertseter Flerbrukshall.

Lagene fulgte hverandre tett i den første omgangen til stillingen 5-5 i første. Langhus-jentene scoret da tre på rad og gikk til pause med ledelse 8-5.

Utover i andre omgang økte Langhus til 12-8 ledelse, men så våknet LIF-jentene. De fikk vist hjemmepublikum hvorfor de hadde syv strake seire før kampen. Angrepene satt. Bakover på banen viste også forsvarsrekka og målvakten solide takter.

LIF var likevel ikke i ledelsen i den andre omgangen før 18-17 drøye minuttet før slutt. Den ledelsen holdt til sluttsignalet gikk og dermed er jentene ubeseiret i grunnspillet.

- Vi har spilt bra hele sesongen. Mange av de jevne kampene vi tapte i fjor har vi i år snudd til seier, sier trener Lars A. Haugen.

Nå er laget klart for sluttspill.

- Vi møter de 11 beste lagene på nivå 2. Det er de åtte andre puljevinnerne og de fire beste andrelagene. Det blir tøff motstand i hver kamp når dette kommer i gang, sier Haugen.

Begge bildene i artikkelen. Foto: Torbjørn Andersen