Spilte jevnt mot serielederen

Postet av Torbjørn Andersen den 19. Nov 2023

Lambertseter IF Håndball damer spilte jevnt lenge mot serieleder Ullern. Nykommer Gøril Ekholdt var dagens LIF-spiller da damene tapte 27-32.

Nevnte Gøril Ekholdt scoret seks mål og var en sentral aktør hos hjemmelaget i Lambertseter Flerbrukshall.

- Gøril var banens klart beste spiller. En ting er målene. Det handler også om oversikten hennes og alle viderespill hun starter, sier trener Per Lie.

Setter pris på rosen
Gøril Ekholdt (med nummer to på ryggen) sluttet seg til LIF-damene denne høsten etter spill i Nordstrand tidligere.

- Jeg har blitt godt tatt imot og trives godt i gjengen, sier Ekholdt, som setter stor pris på rosen.

- Det er alltid hyggelig å få ros fra treneren, sier Ekholdt.

Hun synes prestasjonen fra LIF-damene varierte en del i løpet av kampen.

- Generelt sett gikk det ganske bra og jeg synes vi var gode i store deler av kampen. Periodevis detter vi ned og da går intensiteten ned, sier Ekholdt.

Fem skjebnesvangre minutter
LIF-damene holdt lenge følge med serieleder Ullern. Stillingen ved pause var 13-14. Utover i den andre omgangen var det også ganske jevnt. LIF ledet også 20-19 etter drøye 43 minutters spill.

Deretter kom fem skjebnesvangre minutter.

Seks Ullern-scoringer på rad fra det 43. spilleminutt til det 48. spilleminutt avgjorde i realiteten kampen. LIF-damene klarte aldri å ta igjen forspranget. LIF-damene skal likevel ha for innsatsen og at de aldri ga opp.

- Dette er forskjellen på å spille en bra kamp og en veldig bra kamp. Alle spiller bra og vi spiller tross alt mot den åpenbare serielederen, som også trener i et miljø i Aker Topphåndball, sier Per Lie.

- Må stole på at de er gode
Like etter kampslutt var han litt usikker på hvorfor damene ikke spilte en maks håndballkamp.

- Det er noe vi jobber med. Det går kanskje på selvtillit. Vi har en gruppe med gode spillere, men de må begynne å stole mer på at er gode, sier Lie.

Han roste dommerparet etter kampen.

- Alle 7-meterne var riktige og utvisningene var riktige. Dette er ett av seriens stødigste dommerpar, sier Per Lie.

Bildene i artikkelen. Foto: Torbjørn Andersen