LIF-gutta heiet Norge fram til seier

Postet av Torbjørn Andersen den 17. Nov 2023

Torsdag 16. november dro hele gutter 2011/12-laget til Ullevaal stadion. Målet for LIFs fotballgutter var å se Erling Braut Haaland og A-landslaget i fotball mot Færøyene.

Vi har fått en rapport fra lagleder Synne:
 «Vi dro samlet med t-bane fra Lambertseter til stadion, og der var det over 11 000 personer til stede. En giret tenåringsgjeng var spent før kampen. Noen hadde vært på Ullevaal stadion før, men dette var første gang for flere.

Norges Fotballforbund hadde annonsert at Haaland skulle spille, så det var stor spenning knyttet til hvor mye vi kom til å se han. Alle på tribunen var tydeligvis spent på dette.

Begge landslag drev og varmet opp da vi fant plassene våre. Bautaen Haaland ble raskt spottet på banen sammen med den nye yndlingen Oscar Bobb.

Kampen startet og det tok ikke lang tid før Norge fikk sitt første mål ved Jørgen Strand Larsen og deretter ett til ved Oscar Bobb. Lambertseter-gutta jublet og stemningen var god. Det hjalp også på stemningen at gutta fikk hver sin store popcorn til festen også.

Da det nærmet seg pause, begynte Haaland varme opp rett ved der vi satt. Det førte til ellevill stemning på tribunen, og hver øvelse han gjorde ble heiet på. Det var tydelig at Haaland selv og merket det. Han gliste stort og vinket opp.

Andre omgang ble målfattig og kuldegradene begynte å sette sine spor hos tenåringene. Norge vant til slutt kampen med 2-0.

Ut av stadion sang vi «Alt for Norge» og stemningen var god, til tross for noen kalde fingre og tær. Deretter satte vi oss på t-banen på vei tilbake vårt lags hjemsted. Det var en morsom opplevelse for store og små på laget. Totalt sett en veldig fin ting å gjøre sammen nå på vinteren hvor det blir litt mindre treninger.

Synne, lagleder

Alle bildene i artikkelen. Foto: G2011/2012/Synne Strand Mugaas

Flere fotballartikler:
- Disse gutta motiverer meg (LIFs nettside)

Tina stortrives som dommer (LIFs nettside)

A-laget i fotball fra innsiden (LIFs nettside)

Magnus kåret til Årets spiller (LIFs nettside)

Spilte jevnt med topplagene (LIFs nettside)