Tina stortrives som dommer

Postet av Torbjørn Andersen den 13. Nov 2023

Tina Carita Aarsand stortrives som fotballdommer i Lambertseter IF. Den tidligere fotballspilleren gleder seg allerede til neste sesong.

- Fotballsesongen er ferdig. Jeg fortsetter som dommer neste år og gleder meg allerede. Jeg har også fått tilbud om å dømme i noen cuper og andre kamper etter sesongslutt, sier Tina Carita Aarsand.

Dømmer på kretsnivå
Hun har dømt som klubbdommer siden 2018/2019. Sommeren 2023 tok hun steget videre med å gjennomføre kretsdommerkurset. Dette er steget over det å være klubbdommer.

I løpet av høsten fikk Aarsand dømme flere kamper på kretsnivå i yngre klasser. Hun kan likevel ikke kalle seg autorisert kretsdommer foreløpig siden hun må dømme et visst antall kamper først.

- Jeg har tittelen rekrutteringsdommer, sier Aarsand.

Hun har høsten 2023 dømt både G13-, J13-, G14- og J14-kamper.

- Jeg har vært både på Kolbotn, Kjelsås og flere andre steder for å dømme. Jeg har også fått dømme 1. divisjon på nivået, sier Aarsand.

Har fått ros
Flere av kampene har hun hatt dommerfadder eller dommerveileder.

- De har blant annet sagt at jeg er veldig flink med bevegelsene og har fine tegn. I tillegg har jeg fått ros for bra tempo og plasseringsevne. Det handler for min del om bare å fortsette videre. Du blir aldri ferdig utviklet som dommer, sier Aarsand.

- Føler du deg som en del av dommerfamilien nå?

- Ja. Det gjør jeg absolutt, sier Tina Carita Aarsand.

Har du lyst å bli fotballdommer i LIF?
Svarer du ja på spørsmålet kan du sende en e-post til: post@lambertseterif.no

Bildet i artikkelen. Foto: Torbjørn Andersen