Nærmer seg grasrotandelrekord

Postet av Torbjørn Andersen den 13. Nov 2023

Grasrotandelen fra Norsk Tipping er en viktig inntektskilde for Lambertseter IF. LIF nærmer seg rekordutbetaling i 2023.

Til nå i 2023 har de 354 grasrotgiverne støttet klubben med 236 787 kroner. Toppåret for grasrotandelstøtte var i i 2020 da Lambertseter Idrettsforening (LIF) mottok 259 373 kroner. LIF vil nærme seg og kanskje passere dette beløpet i 2023.

- Vi er svært takknemlige for denne støtten og håper at flere vil bidra. Pengene går til alt det gode arbeidet vi gjør i klubben, sier Øyvind Andersen, leder i Lambertseter IF.

De siste årene har grasrotandelen ligget på i overkant av 200 000 pr. år. Det er veldig gode penger for en klubb som Lambertseter IF.

- Vi har gjort mye med pengene. Blant annet bidrar det til at vi kan holde kostnadene lave for medlemmene, og at driften av klubben holder ønsket nivå uten at det går på bekostning av aktiviteten i idrettene våre, sier Andersen.

Du må registrere følgende om du ønsker å støtte oss:

Lambertseter Idrettsforening
Feltspatveien 21
Org. nr.: 983921345

Du kan gjøre dette ved å sende en SMS med «Grasrotandelen 983921345» til 60000. Du kommer da til din side hos Norsk Tipping og må logge inn. Du kan også endre dette via Norsk Tipping sin app.

Bildene i artikkelen. Foto: Fotball damer A-lag og faksimile fra Norsk Tipping sin side